Ниту 250 одбивања не ја спречија Моника Ли Вајт да го развие својот бизнис на Airbnb и да заработи значителна сума пари, иако таа не поседува ниту еден имот што ги издава на платформата.
Таа работи како управител на имот и нуди станови и куќи, кои всушност не се нејзини, на луѓе кои имаат потреба од краткорочен дом.
„Работев како стјуардеса за време на пандемијата, но знаев дека сакам друг извор на приход. Беше ужасно време за работа, а многу луѓе во мојата индустрија беа изложени на вирусот“, изјави Моника Ли Вајт за Business Insider.
Пандемијата донесе и финансиски тешкотии.
„Со сè помалку летови, приходите се намалуваат. Ми требаше дополнителна работа, и ми требаше брзо. И изборот беше некако лесен – решив да влезам во приказната за Airbnb“, продолжи таа.
Како да најдете својства на Airbnb со кои можете да управувате?
Кога ќе помислат на Airbnb, повеќето луѓе помислуваат на личност која го издава својот дом, нагласува Моника.
„Јас не го направив тоа – наместо тоа, краткорочно издавав туѓи домови. Ова се нарекува агенција за изнајмување. „Исто како сопственик на имот на Airbnb, јас се справувам со услуги на клиентите, огласи, одржување и чистење“, продолжува таа.
Почетокот не беше лесен, вели Моника.
„За да најдам имот, го пребарував Zillow (една од најголемите веб-страници за недвижнини за изнајмување и купување во САД) и барав имоти во близина, а потоа контактирав со станоиздавачите со надеж дека некој ќе каже да“, рече таа.
Контактирала со преку 250 станоиздавачи, и сите и рекле – не.
„За малку ќе се откажав. Но, бев решена да го направам тоа да функционира, и по многу повици, конечно добив сопственик во Атланта да се согласи“, се сеќава таа.
Едната порасна на пет и и донесе многу молскавичен успех.
„Со пет имоти под кирија заработив 136.000 долари (околу 125.000 евра) во 2022 година. Се чувствував финансиски слободна и конечно можев да размислувам за патување“, рече таа.
Денеска Моника управува со 10 куќи, откри таа.
„Ова значи дека им помагам на домаќините да го направат истото што го правев како посредник. Сепак, пред да дојдам до оваа точка, морав да научам како функционираат работите. „Без разлика дали брокерството го правите сами или со менаџер на имот како мене, има некои работи што треба да ги знаете“, објасни таа.
Како да му објасните на сопственикот што правите?
„Кога ќе му се претставам на сопственикот, му кажувам што правам и кои се моите други клиенти. Научив и дека треба да му покажете на сопственикот дека ќе се грижите за сите проблеми што ќе се појават. Му ги презентирам сите предности, но подготвена сум да ги слушнам и недостатоците и замерките што ги имаат кога се работи за недвижности или изнајмување“, додаде Моника.
На пример, наведува тој, сопствениците обично имаат долгорочни станари.
„Но, ако дозволите некој да го изнајми како Airbnb, постои поголем ризик затоа што внесувате повеќе луѓе во куќата. Секогаш размислувајте и запрашајте се: „Што можете да направите за да му го олесните животот на сопственикот?“, советува таа.
Почетни трошоци за изнајмување на Airbnb
За да го започнете овој бизнис ќе ви требаат пари, вели Моника.
„Мојот почетен капитал беше околу 6.000 долари (5.500 евра), но тоа во голема мера ќе зависи од градот во кој ќе го развивате бизнисот. Кога работев на првата куќа, го организирав преселбата, купив мебел, ангажирав фотограф. Морав да добијам осигурување за краткорочни изнајмувачи и да поставам камери од другата страна на станот“, наброја таа.
Тука е и киријата, вели таа, бидејќи сопствениците на станови понекогаш бараат од неа да им плаќа редовна кирија, како да е долгогодишен закупец, додека таа им ги издава имотите на кратко.
„Според моето искуство, понекогаш сопственикот ќе бара двојно поголема кирија. Сепак, тоа го отежнува профитот, па затоа се држам настрана од тоа.
Како да се справите со поправки и оштетувања во имот на Airbnb?
Поправките се една од најскапите и најголемите работи што треба да се земат предвид, рече таа.
„Имав луѓе кои кршеа столчиња, дури и жена кршеше рамка од креветот. Ако некој го оштети Airbnb, треба да размислите што да правите. Сами ќе го поправиш? Сакаш да вработиш некого?“, рекла Моника.
„Како да се истакнете на Airbnb?
Прво, размислете кому сакате да го изнајмите имотот, советува таа.
„Таргетирањето на вашиот потенцијален клиент ќе помогне: Дали сакате да го изнајмуваат туристи, некој што патува поради работа или студенти кои се оддалечуваат? Помага да се фокусираме на еден тим станари наместо на неколку“, вели Моника.
Во денешно време, SEO е неизбежна – оптимизација на пребарувачите.
„Понекогаш луѓето имаат навистина добри имоти, но бидејќи се на четвртата страница на Airbnb, нивните домови не се лесно да се најдат. За да се борам со ова, користев фотографи за да се уверам дека фотографиите од моите имоти се навистина добри, а потоа детално ќе ги опишам сите посебни удобности во мојот стан или куќа, за да ја истакнам мојата објава“, советува таа.
Моника мисли дека помага да се додадат детали, како шампањ, вино, вода или само убава мала картичка.
„Не се потпирајте само на платформата Airbnb. Промовирајте ја вашата објава и направете се што можете за да се истакнете и да бидете забележани. Една идеја е да ги споделите вашите реклами во соодветните групи на Фејсбук. Мора да направите се што можете за да ги заинтересирате луѓето. На крајот на краиштата, тие нема да бидат заинтригирани ако не видат дека и вие се обидувате“, смета таа.
Процесот на издавање туѓи домови не е лесен, но со правилен начин на размислување многу луѓе можат да го направат тоа, смета Моника.
„Секогаш им кажувам на моите клиенти да направат свое истражување на пазарот пред да започнат. Ќе слушнете дека многу луѓе велат дека ова не е можно, или пак, дека сите веќе го прават тоа, но за мене тоа е глупаво. Airbnb е сè уште растечки бизнис“, заклучи таа.