На крајот на минатата година се дозна дека популарниот попуст за стоки за домаќинство во Германија, КОДИ, е во финансиски тешкотии. Имено, КОДИ поднесе барање за стечај. Синџирот, кој е главно присутен во Северна Рајна-Вестфалија (238 филијали) и е со седиште во Оберхаузен, сакаше да се реструктурира со привремена заштита од банкрот.
Ова значи дека, за разлика од конвенционалната несолвентност, раководството останува на функцијата во текот на постапката со поддршка од специјалист за реструктурирање.
Работниците добиваат пари од агенцијата за вработување најмногу за три месеци, што погодува околу 1.800 работници на КОДИ.
– Нема многу време, истакнуваат германските медиуми.
Високите трошоци за енергија се причина за неликвидност
Што се однесува до иднината на попустот за домаќинствата, раководството првично рече дека има ветувачки пристапи – со цел да се подготви план за реструктурирање и да се врати компанијата на црно.
Тешката ситуација КОДИ ја оправда со „значителен слаб интерес“ кај клиентите и зголемени трошоци, како што се оние за енергија.
Бранови на банкрот во Германија
Стечаите моментално се во пораст, па дури и традиционалните компании се погодени од бран неликвидност. Во Германија, една компанија беше погодена веднаш по годишнината, додека во областа Рур, најголемата продавница за миленичиња во светот мораше да биде затворена.
Но, во продавниците на КОДИ, бизнисот сè уште работи нормално.
– Се очекува финализираниот план за реструктурирање да биде претставен пред судот и доверителите во пролетта 2025 година. Доколку двете страни го прифатат планот, компанијата ќе се рехабилитира, а судот ќе ја укине постапката – велат од компанијата.
Меѓу заинтересираните се и ТЕДИ и ЕДЕКА
Меѓутоа, како што сега пренесоа германските медиуми, синџирот на дисконти веќе предизвика интерес кај неколку трговци. Освен ривалскиот ТЕДИ, други компании наводно ги насочиле погледите кон сајтовите.
Според упатените, Едека Рајн-Рур, исто така, внимавала на некои од маркетите КОДИ. Поради големината од околу 350 квадратни метри, просторот е премал за класичен маркет Едека, но може да биде погоден за форматот Тринкгут. Како што е наведено, Едека не одговорила на барањето на весникот.
Според германските медиуми, во преговори за десет локации на КОДИ е и турскиот оператор на супермаркет Канан Карадаг од Келн.
Овој оператор планира да ги претвори во својот бренд Карадаг и со тоа да го удвои бројот на своите продавници.