Популарниот генеративен AI четбот ChatGPT би можел да се соочи со најстрогите правила на ЕУ според Законот за дигитални услуги (DSA) откако оваа недела надмина 120 милиони месечни корисници во Европа.
ChatGPT, развиен од американската компанија OpenAI, би можел да потпадне под најстрогиот сет правила на ЕУ, изјави портпаролот на Европската комисија во среда, откако OpenAI објави во вторник дека ChatGPT сега има повеќе од 120 милиони месечни корисници во Европа, објави EuroNews.
Според DSA, чија цел е да се справи со ширењето на нелегална содржина и производи преку интернет, најголемите онлајн платформи се соочуваат со построги правила од помалите поради нивното значително општествено влијание, вклучувајќи го и потенцијалот за ширење штетна содржина и дезинформации.
Платформите со повеќе од 45 милиони месечни корисници – како што се Amazon, X (порано Twitter), TikTok и Facebook и Instagram на Meta – мора да ги исполнат дополнителните обврски за известување за транспарентност и да платат повисоки такси за следење, за да може Комисијата поблиску да ги следи нивните мерки за борба против нелегалната содржина.
Платформите се должни да ги ажурираат податоците за бројот на корисници во 27-те земји-членки на ЕУ на секои шест месеци.
Соопштение на OpenAI
OpenAI во вторник изјави дека „за шестмесечниот период што завршува на 30 септември 2025 година, пребарувањето ChatGPT имаше просек од 120,4 милиони месечни активни корисници во Европската Унија“.
„Оваа бројка се однесува на месечниот просек на корисници од ЕУ што го користат пребарувачот ChatGPT во текот на изминатите шест месеци, а не на вкупната употреба на ChatGPT“, се додава во извештајот.
ChatGPT во септември изјави дека има околу 700 милиони неделни активни корисници на глобално ниво.
На брифинг во Брисел во среда, портпарол на Комисијата потврди дека ЕУ е свесна за новите бројки и дека е започната проценка.
„Можеби спаѓа во опсегот на DSA, но анализата треба да се прави од случај до случај“, додаде портпаролот.
Комисијата ги користи бројките што ги даваат самите платформи за да утврди дали тие го надминуваат прагот од 45 милиони корисници.
Бројот на многу големи онлајн платформи расте
Доколку четботовите беа официјално означени како платформи за DSA, бројот на многу големи онлајн платформи според правилата би се зголемил на 26.
Во 2023 година, Комисијата ги означи првите 19 платформи, вклучувајќи ги Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn, Amazon и Zalando. Оттогаш додаде уште шест, вклучувајќи ги гигантите за е-трговија Temu и Shein.
Европската комисија ги надгледува 25-те најголеми платформи, додека сите други се надгледувани од националните власти во земјите-членки – во зависност од тоа каде се наоѓа компанијата во рамките на ЕУ.
Комисијата започна неколку истраги за можни прекршувања на DSA, вклучително и против TikTok, Facebook, Instagram и AliExpress. Ниту една од овие истраги сè уште не е завршена.