Денеска се навршуваат четири години од една од најтешките сообраќајни несреќи во поновата историја на Македонија и Европа. На 23 ноември 2021 година, на автопатот „Струма“ во Бугарија, автобус на компанијата „Беса транс“ се запали и изгоре, при што животот трагично го загубија 45 лица, меѓу кои и 12 деца, а седуммина патници успеаја да се спасат со повреди.
Кобната ноќ, автобусот беше дел од конвој од четири возила на истата агенција кои се враќаа од организирано туристичко патување во Истанбул, Турција. Радоста од патувањето за миг се претвори во незамислива трагедија која ја зави Македонија во црно.
Судски епилог во Македонија: Затвор за фалсификувани документи
Додека семејствата на загинатите бараа правда, судските процеси се одвиваа на два фронта – во Македонија и во Бугарија.
Во земјава, Основниот кривичен суд донесе пресуда за сопственикот на компанијата „Беса транс“, Беким Хаџиу. Тој беше осуден на ефективна казна затвор од една година и осум месеци. Судот го прогласи за виновен за кривичното дело „фалсификување исправа“, бидејќи се докажа дека автобусите на компанијата ја напуштале државата и преминувале граници со фалсификувани изводи од лиценци за вршење на меѓународен превоз.
Покрај казната за сопственикот, санкционирана беше и самата фирма:
- Парична казна: Правното лице „Беса транс“ беше казнето со 800.000 денари.
- Забрана за работа: На фирмата ѝ беше изречена забрана за вршење на дејност (меѓународен патен сообраќај) во траење од четири години по правосилноста на пресудата.
Истрагата во Бугарија: Вината лоцирана кај возачот
Паралелно со процесот во Скопје, истрагата за причините за самата несреќа се водеше во Република Бугарија. Таму, истражните органи заклучија дека причина за трагедијата е човечка грешка. Вината беше лоцирана кај возачот на автобусот, кој за жал, беше меѓу загинатите во огнената стихија. Според бугарските обвинители, неприлагодената брзина и губењето контрола над возилото довеле до фаталниот удар во заштитната ограда и пожарот што следел.
Четири години подоцна, сеќавањето на жртвите останува живо, а прашањата за безбедноста во автобускиот превоз и системските пропусти кои дозволуваат превозници да работат без валидни документи, сè уште одекнуваат во јавноста.