Во обид да се спротивстави на слабиот одѕив на гласачите во Дуизбург, германски град со околу половина милион жители во долината Рур, властите се здружуваат со локалните организатори на фестивалот на карневалот за да им понудат локални пилснери на гласачите кои рано го дале својот глас.
Пред изборите на 23 февруари, функционерите користат неконвенционална кампања за подигање на свеста кај сегментите на гласачкото тело кои вообичаено не излегуваат на гласање.
„Што всушност ги прави луѓето емотивни? Локалното пиво, König Pilsener, се произведува овде во Дуизбург од 1858 година и е навистина повеќе поврзано со овој град од која било друга марка“, изјави за POLITICO Мартин Мурак, директорот на градот. „Вие навистина мора да правите работи за кои се дискутира многу широко и на многу контроверзен начин.
Се разбира, постојат правила: секој што се надева дека ќе добие пиво мора да го даде својот глас помеѓу 10 и 14 часот. 15 февруари, сабота, една недела пред денот на изборите.
Откако ќе го напуштат избирачкото место, ќе им биде понудено пијалок по свој избор – пилснер со или без алкохол или безалкохолен пијалок – како и грицки и храна како што е братвурст.
„Да живее демократијата“
Свртувајќи се кон пилснер – лут, јасен гајр популарен низ целата земја – Дуизбург ја искористува длабоката љубов на Германците кон пивото.
Во 2023 година, Германците во просек пиеле 88 литри пиво. Иако оваа сума благо опадна во последните години, сепак е повисока отколку во сите други земји на Европската унија, освен во две: Чешка и Австрија.
Идејата за таканаречениот Bieraktion се подготвуваше некое време, рече Мурак. Тој и другите во градската изборна администрација бараа нови начини да допрат до гласачите кои не ги читаат традиционалните медиуми или не обрнуваат многу внимание на информативните кампањи во градот.
„Моите момчиња имаат 15 и 17 години и ми рекоа: „Тато, ти си на TikTok!““, рече Мурак, коментирајќи го вниманието што кампањата во градот го добива на социјалните мрежи.
Во Дуизбург и низ целата земја, обидот стана наслов: германската телевизија MDR го опиша како „Поздрав до демократијата“, додека весникот Билд го нарече „засилувач на пивото“.
Чашата е половина полна
Околу 68 отсто од градските граѓани со право на глас излегоа на последните федерални избори во 2021 година – околу 8,5 процентни поени пониско од националниот просек. А една изборна единица во Дуизбург имаше најмала излезност во земјата, само 63 отсто.
Градот веќе еднаш се обиде да ги намами гласачите на гласање со пиво, со разочарувачки резултати. Во пресрет на минатогодишните избори за Европскиот парламент, тој им понуди пиво без алкохол на гласачите кои гласаа предвреме – но многу малку луѓе го прифатија тоа. Иако политичките партии долго време ги опсипуваа поддржувачите со пиво на кампањата, се чини дека напорите во 2024 година се првпат еден голем германски град да им понуди на гласачите таква поволност.
Некои жители беа критични. „Не очекувам бесплатно пиво од градската администрација“, изјави тогаш еден од Дуизбургер за МДР. „Очекувам да постигнат нешто“.
Но, Мурак на претстојната кампања пристапува со став „пола полна чаша“. Градот е домаќин на настанот во центарот на градот наместо во предградијата, како што беше случај претходно, нудејќи алкохолно пиво заедно со безалкохолно пиво и составувајќи локален карневалски комитет да соработува со настанот. Годинава карневалската прослава во регионот ќе започне на 27 февруари.
Бидејќи луѓето не можат да се пријават однапред, градот не знае колку луѓе всушност ќе се појават на 15-ти февруари. Мурак рече дека би го сметал за успех ако привлечат 100 или 150 луѓе – но се надева дека вниманието што го привлекуваат и преклопувањето со карневалот ќе донесат поголем интерес од минатата година.
„Ако има голема гужва, ќе бидеме подготвени“, рече Мурак. „Во моментов имаме две избирачки места во зградата, но можеме да ги прошириме.
„Нема да има недостиг од пијалоци“, го уверија од пиварницата, рече тој.