Едно од најпрепознатливите логоа на Интернет, сината птица на Твитер влезе во историјата.
Дали стилизираната црно-бела буква Х, која е новиот заштитен знак на социјалната мрежа, е маестрален удар или маркетиншко фијаско?
Кога Жан-Пјер Дубе, професор по маркетинг, дозна дека милијардерот Илон Маск ќе ја замени заштитната марка на Твитер со буквата x ( X ) во стилот на Арт Деко, мислеше дека тоа е шега.
„Зошто да се отфрли таков препознатлив бренд, кој има голема вредност, и да почне од нула?“, праша професорот Дубе, предавач на Бизнис школата за Бут на Универзитетот во Чикаго.
„На краток рок, тоа функционира чудно“.
Но, на долг рок, дали оваа промена може да биде вистинскиот потег?
Откако Маск го презеде Твитер минатата година, социјалната мрежа се соочи со неволји.
Приходите од реклами се преполовени, рече Маск во јули.
Големите компании се повлекоа од мрежата поради претпазливост поради промените воведени од Маск, вклучително и оние поврзани со проверка на сметката и модификација на содржината.
Поради ненадејни отпуштања и неплатени обврски, компанијата се здоби со лоша репутација во медиумите и се соочи со тужби.
Според проценката на инвестициската компанија Fidelity ( Fidelity ), сопственик на дел од акциите на Twitter, оваа социјална мрежа сега вреди една третина од сумата што Маск ја плати за неа во октомври минатата година, поточно 44 милијарди долари .
Консултантската компанија Brand Finance неодамна ја процени вредноста на брендот Twitter на 3,9 милијарди американски долари, што е за 32 отсто помалку од минатата година.
Вредноста падна поради „агресивниот пристап кон бизнисот на Маск“, тврди консултантската куќа.
Истражувањата покажаа дека промената на имиџот на компанијата може да се исплати, особено за бизнисите кои се борат или сакаат да го променат работењето, вели Јанхуи Жао, професор по маркетинг на Универзитетот во Небраска.
Неговата анализа на 215 компании кои го промениле имиџот покажала дека повеќе од половина од нив имале корист од тоа.
Маск можеби го направил потегот во вистински момент, смета професорот.
Мултимилијардерот сака да го претвори Twitter во „сеопфатна апликација“, слична на кинеската социјална платформа WeChat, која исто така им нуди на корисниците можност да испраќаат пари, да повикуваат такси, да резервираат сместување и да играат игри, додаде тој.
„Ова е многу потребно ребрендирање бидејќи Твитер прави стратешки пресврт“, изјави тој за Би-Би-Си.
Но, успехот е помалку веројатен кога една компанија се соочува со големи проблеми, предупреди Шуба Сринивасан, професор по маркетинг на Бизнис школата Квеструм на Бостонскиот универзитет.
Тој вели дека тоа е особено ризичен потег со оглед на конкуренцијата, како што е платформата Threads на Марк Цукерберг , која е желна да го заземе местото на Твитер.
„Ребрендирањето најверојатно ќе ги потврди стравувањата на многу корисници на Твитер дека моментот кога Маск ја презеде власта го означи крајот на Твитер каков што беше“, објасни таа.
Исто така, не е јасно дали промената на сликата подразбира решавање на проблемите на Твитер, од кои многу беа предизвикани од самиот Маск, рече професорот Дубе.
„Не мислев дека брендот или неговото препознавање е толку голем проблем, туку начинот на кој се води компанијата“, рече тој.
Како твитовите на Илон Маск започнаа лавина од омраза
Твитер го слави својот роденден – од мрежа за поврзување до платформа за промени
Хејтерите и теоретичарите на заговор се вратија на Твитер
Во интервју за сатиричната веб-страница The Babylon Bee во мај, Маск рече дека чувствува дека треба да го „прошири брендирањето на Твитер“ за да помогне социјалната мрежа да стане повеќе позната од кратката текстуална содржина во која стана.
Но, некои аналитичари сметаат дека шансите за успех на оваа идеја се многу мали.
Во јуни , консултантската компанија Forrester Research го објави извештајот „Прозорецот за супер апликација е затворен“.
Во извештајот се забележува дека технолошките гиганти како Google и Apple сега нудат функции кои вклучуваат супер апликации на стотици милиони корисници во САД и Европа, додека опциите на другите играчи на пазарот се ограничени од строгите регулаторни барања и жестоката конкуренција.
Во извештајот се забележува дека WeChat, кој Маск го наведе како пример, стана доминантна платформа во Кина пред да се појават другите платежни услуги, делумно поради технички причини, како што е ограничената меморија на телефонот, што ги тера корисниците да избегнуваат преземање поголем број апликации.
„Планот на Маск да го претвори Twitter во „се-во-едно апликација“ под трговската марка X бара време, пари и луѓе, три работи што компанијата повеќе ги нема“, напиша Мајк Пру, директор за истражување во Форестер Рисрч, по објавата на Маск. .
Мислеше дека компанијата или ќе се затвори или ќе биде купена во рок од 12 месеци, додаде тој.
Дури и ако Твитер го задржи јадрото на корисници составени од луѓе од областа на новинарството, политиката и финансиите, на брендот X ќе му треба многу поголема база на членови за да успее, што не е мал предизвик, според Енди Ву, професор на Харвард Бизнис. Училиште.
Но, Твитер се мачеше дури и пред Маск да го купи, и преземањето одреден ризик ќе се исплати, додаде тој.
„Можеме да дебатираме дали ова оди во вистинската насока, но Твитер навистина треба да се промени.