Супермаркетите се полни со мали детали што често ги пропуштаме во нашата брзање.
На пример, дали некогаш сте се запрашале зошто портокалите речиси секогаш се спакувани во црвени мрежички, а лимоните во жолти? Одговорот лежи во еден паметен визуелен трик, пишува Simply Recipes.
Оптичката илузија што продава овошје
Решението на мистеријата лежи во феноменот наречен „илузија на конфети“, кој објаснува како предметите можат да ја добијат бојата на шарата поставена на нив. Бидејќи потрошувачите ја поврзуваат светлата портокалова боја со зрелост и сочност, трговците на мало користат црвени мрежести кеси за дополнително да ја истакнат природната боја на портокалите.
Со други зборови, црвената мрежа ги прави портокалите да изгледаат уште попортокалови и попривлечни. Истиот принцип важи и за други агруми со топли нијанси, како што се грејпфрут и мандарините, кои исто така често се спакувани во црвена или портокалова мрежа.
Овој феномен е детално проучен од Карл Гегенфуртнер, психолог за перцепција на Универзитетот Јустус Либиг во Германија. „Пребарувајќи низ супермаркетите“, напишал тој во својата студија, „лесно е да се забележи дека овошјето и зеленчукот (на пр. лимони, кромид, тиквички, па дури и компири) обично се спакувани во мрежести кеси чија боја се совпаѓа со бојата на совршените примероци“. Затоа лимоните најчесто се наоѓаат во жолти кеси, а лиметите во зелени кеси.
Разбирањето на овие мали трикови може да ви помогне да станете поинформиран купувач и не само да ги оценувате овошјето и зеленчукот според нивниот изглед при изборот, туку и внимателно да ја проверите нивната вистинска свежина и зрелост.
Читај и ова:
- 1.Милиони погодени од супербура: „Подгответе се за катастрофална несреќа од големи размери“
- 2.Поради сообраќајка во прекин сообраќајот на регионалниот пат Велес – Градско
- 3.Денес е официјалниот почеток на есента: Еве во колку часот се менува годишното време!
- 4.Земјотрес со епицентар во Грција почувствуван и во Македонија
- 5.Пристига есента и со себе носи постудено време, обилни дождови и грмотевици!