Графитната инсталација во катедралата во Кентербери предизвика бран реакции, а меѓу најгласните критичари беа и потпретседателот на САД, Џ.Д. Венс, и милијардерот Илон Маск, кои ја опишаа како „срамна“, објавува „Телеграф“.
Ванс рече дека инсталацијата „ја направила прекрасната историска зграда навистина грда“. Изложбата со светли бои била дизајнирана да ги прикаже прашањата што луѓето му ги поставуваат на Бога, но предизвика контроверзии, а еден критичар ја опиша како нешто што „припаѓа на паркинг“.
Инсталацијата е привремена, а графитите се всушност налепници, а не директно испишани со спреј на ѕидовите.
It is weird to me that these people don't see the irony of honoring "marginalized communities" by making a beautiful historical building really ugly. https://t.co/j7GEtCFsMY
— JD Vance (@JDVance) October 10, 2025
Жешки критики од политички и религиозни кругови
Џ.Д. Венс напиша на социјалните мрежи X: „Чудно ми е што овие луѓе не ја гледаат иронијата во оддавањето почит на „маргинализираните заедници“ со тоа што прекрасната историска зграда ја прават навистина грда“.
Сопственикот на „Тесла“, Илон Маск, исто така, одговори на неговата објава, споделувајќи ја со коментарот: „срамно“.
Некои религиозни водачи и активисти тврдат дека инсталацијата е симбол на „распаѓање“ и дека катедралата Кентербери повеќе нема „чувство за светост“. Пречесниот Маркус Вокер, ректор на Свети Вартоломеј Велики во Лондон, рече дека ќе го предизвика раководството на катедралата „да не го засрамува остатокот од Англиканската црква цела календарска година“.
„Раководството на катедралата Кентербери можеби повеќе нема чувство за светост, но милиони имаат и нивна должност е да се осигурат дека ова место останува место за молитва и богослужба за сите нас, а не да го претворат во приватно игралиште за елитата“, додаде тој.
Пречесниот д-р Гавин Ашенден, поранешен капелан на кралицата Елизабета II, исто така беше критичен, верувајќи дека графитите немаат место во катедралата. „Повеќе припаѓаат во архитектурата на паркинг или модерна црква. Но, во катедрала? Не“, рече тој, додавајќи дека графитите се знак на „распаѓање, бунт и гнев“.
Прашања до Бога
Привремените слики во стилот на графити вклучуваат прашања до Бога, како на пример: „Дали сте таму?“ и „Зошто создадовте омраза кога љубовта е толку помоќна?“ Други поставени прашања вклучуваат: „Дали сè има душа?“ и „Дали се каете за вашето создавање?“
Од друга страна, деканот на Кентербери, Дејвид Монтеит, ја брани изложбата.
„Постои суровост што е зголемена од стилот на графити, кој е деструктивен. Исто така, постои автентичност во она што е кажано бидејќи е нефилтрирано и не е уредено или дезинфицирано“, рече тој.
„Пред сè, овој графит ме тера да се прашувам зошто не сум секогаш во можност да бидам толку искрен, особено во моите молитви.“ Тој додаде дека изложбата намерно гради мостови меѓу културите и дозволува гласовите на помладите луѓе да бидат слушнати.
Уметничкото дело, потпишано од поетот Алекс Велис и кустосот Жаклин Кресвел, ќе биде отстрането пред јануари, кога Дама Сара Мулали официјално ќе стане 106-ти надбискуп на Кентербери, првата жена што ја извршува оваа функција.
Читај и ова:
- 1.Сиљановска-Давкова: 11 Октомври е потсетник дека слободата се брани со единство и храброст
- 2.Трамп прими бустер доза против Ковид – докторите велат срцето му е 14 години помладо од хронолошката возраст
- 3.По објавата на Трамп, криптовалутите се урнаа како никогаш досега
- 4.ВМРО-ДПМНЕ: Криминалот кој траел со години на компанијата Марковски, сега е на пат да биде амнестиран благодарение на поединци од судството на Заев и Филипче
- 5.Најголемиот транспортен проект во историјата на Европа: Ќе ги поврзе сите поголеми градови