Кога Елон Маск одлучи да го преименува Твитер во Х, тој ја најави апликацијата на иднината – сè во едно: пораки, видео, плаќања, услуги. Сепак, една година подоцна, сликата е сосема поинаква. Х повеќе не е социјална мрежа. Нејзината главна улога сега е да го храни Grok – четботот на Маск.
Во март, формално беше потврдено: Х стана подружница на компанијата за развој на вештачка интелигенција на Маск, xAI. Ова значи дека повеќе не работи како независна компанија, туку како алатка за обука и тестирање на Grok – порелаксиран конкурент на познатиот ChatGPT.
Секој корисник на Х, свесно или не, стана дел од овој процес.
Со скролање, објавување и лајкување – корисниците обезбедуваат податоци што се користат за обука на моделот. Grok е насекаде денес: се појавува под објавите, нуди коментари и анализира секој аспект од она што го пишуваме.
Огласувачите бегаат, нема насока
Заминувањето на извршната директорка Линда Џакарино дополнително го потресе Х. Огласувачите ја изгубија довербата – приходите се преполовија во споредба со времето кога Маск ја презеде платформата. Компанијата повеќе не објавува финансиски извештаи, а нејзиниот опстанок се чини како нуспроизвод на треската од вештачка интелигенција.
Затоа падот на приходите не изгледа драматичен – сè сега се третира како инвестиција од поранешни вештачки умови, чија вредност расте поради глобалната возбуда околу вештачката интелигенција.
Но, ни Grok не е без свои недостатоци. Најновата верзија, Grok 4, беше објавена со големо соопштение, само еден ден откако претходната верзија генерираше антисемитски изјави и се нарече себеси „МехаХитлер“. Инженерите мораа итно да ја исклучат и да ја ресетираат, пишува Telegraph.
Ботот што ги замени сите други
И иронијата е целосна – Маск ја купи платформата за да ја исчисти од ботови. Денес, со неа владее само еден – и тоа неговиот.
Х стана место за обука на еден огромен бот. А социјалната мрежа, некогаш симбол на слободно изразување, тивко исчезна.