Инстаграм „експлодира“ во Македонија со 103.000 нови корисници, Фејсбук со многу поскромен раст

Во Северна Македонија имало 1,03 милиони активни кориснички идентитети на социјалните мрежи заклучно со октомври 2025 година, покажува најновиот извештај „Digital 2026“ на DataReportal. Оваа бројка е еквивалентна на 56,8% од вкупното население во тој период.

Анализата, спроведена од Kepios, покажува дека вкупниот број на идентитети на социјалните мрежи се зголемил за 32 илјади (+3,2%) во споредба со крајот на 2024 година.

Извештајот дава детален преглед на најпопуларните платформи, при што се забележуваат многу различни стапки на раст меѓу Фејсбук и Инстаграм.

Фејсбук: 1,03 милиони корисници, но бавен раст

Според податоците објавени во алатките за рекламирање на Мета, Фејсбук имал 1,03 милиони корисници во Северна Македонија на крајот на 2025 година. Оваа бројка претставува досег до 56,8% од вкупното население.

  • Раст: Потенцијалниот досег за реклами на Фејсбук се зголемил за 31,8 илјади (+3,2%) во периодот помеѓу октомври 2024 и октомври 2025 година. На квартално ниво (јули 2025 – октомври 2025), растот бил 16,3 илјади (+1,6%).
  • Демографија (возрасни): Кај возрасната публика, 54,6% биле мажи, додека 44,8% биле жени.
  • Контекст: Досегот на Фејсбук бил еквивалентен на 71,1% од возрасната популација (18+) и 61,7% од вкупната интернет база во земјата.

Инстаграм: „Експлозија“ на раст со 103.000 нови корисници

Инстаграм, од друга страна, покажува многу посилен тренд на раст. Бројот на корисници на оваа платформа на крајот на 2025 година изнесувал 910 илјади.

  • Раст: Податоците покажуваат дека потенцијалниот досег за реклами на Инстаграм се зголемил за дури 103 илјади (+12,7%) помеѓу октомври 2024 и октомври 2025 година. Само во последниот квартал (јули 2025 – октомври 2025), платформата пораснала за 52,2 илјади корисници (+6,1%).
  • Демографија (возрасни): За разлика од Фејсбук, демографијата на Инстаграм е поизбалансирана: 50,4% биле жени, а 48,5% биле мажи.
  • Контекст: Досегот на Инстаграм бил еквивалентен на 50,2% од вкупното население, 61,5% од возрасната популација (18+) и 54,6% од локалната интернет база.

Демографија на социјалните мрежи (Општо)

Генерално, од 1,03 милиони кориснички идентитети на социјалните мрежи, 71,0% од вкупната популација над 18 години користела барем една платформа.

Од вкупниот број корисници (вклучувајќи ги сите возрасти), 54,9% биле мажи, додека 45,1% биле жени. Во извештајот се забележува дека податоци за пол биле достапни само за „машки“ и „женски“.

Важни забелешки од извештајот

Авторите на извештајот потенцираат неколку важни методолошки забелешки:

  • Кориснички идентитети, не луѓе: Бројките претставуваат „кориснички идентитети“ и може да не претставуваат единствени индивидуи, бидејќи едно лице може да има повеќе профили.
  • Методологија: Вкупната бројка за корисници на социјални мрежи (1,03 милиони) е идентична со бројката за Фејсбук (1,03 милиони). Ова се должи на методологијата која понекојпат го зема предвид само корисничкото тело на најголемата платформа во земјата.
  • Внимание при споредби: Се препорачува „значителна претпазливост“ при споредување на овие бројки со извештаи од претходни години, бидејќи изворите на податоци прават редовни корекции, што може да доведе до промени во бројките кои не се резултат на реална промена во однесувањето на корисниците.