Јужна Кореја ги заострува правилата за носење литиумски батерии во авионите

Јужна Кореја од саботата ги заостри правилата за носење литиумски батерии во авионите, нагласувајќи го зголемениот ризик за летовите низ светот од батериите што се користат во мобилните телефони и електронските цигари кои можат да произведат чад, оган или екстремна топлина.

Минатата година имало во просек три инциденти на секои две недели со прегревање на литиумски батерии на авиони ширум светот, според податоците на американската Федерална управа за авијација, додека во 2018 година имало нешто помалку од еден инцидент неделно.

Воздухопловната индустрија одамна ја препозна сè почестата употреба на батериите како безбедносен проблем, а правилата беа заострени по несреќите.

Почнувајќи од сабота, од патниците на јужнокорејските авиокомпании ќе се бара да чуваат преносни батерии и електронски цигари со себе, а не во надземни прегради.

Уредите може да не се полнат за време на летот, а ограничувањата за количината и моќноста на батериите ќе бидат строго спроведени.

На патниците ќе им биде дозволено да носат до пет преносни батерии од 100 ват-часови, додека батериите поголеми од 160 ват-часови нема да бидат дозволени во авионот.

Батериите, исто така, ќе мора да се чуваат во проѕирни пластични кеси, според Одделот за транспорт.

Патниците од Јужна Кореја кои заминуваат од меѓународниот аеродром Инчеон, најголемиот во земјата, во саботата изјавија за Ројтерс дека се чувствуваат „ослободени“ од новите правила.

„Се чувствувам безбедно бидејќи имаме нови правила кои можат да не заштитат. „Тие исто така ме советуваа да носам батерии со мене за време на летот, што ми го олеснува умот затоа што веднаш можеме да забележиме ако нешто тргне наопаку“, рече 37-годишната Ким Јае-вонг .

Корејските власти соопштија дека мерките се воведени поради пожарот што го зафати авионот на „Ер Бусан“ во јануари додека чекал да полетува.

Инспекторите сè уште не ја утврдиле причината за пожарот, но во прелиминарниот извештај во четвртокот се вели дека пожарот започнал во надземниот оддел по качувањето.

Сите 170 патници и шесте членови на екипажот беа евакуирани пред да биде уништен авионот.

Пожарот бил забележан околу 20 минути по планираното полетување бидејќи летот веќе бил одложен.

„Тековните процедури за гаснење пожари се покажаа ефикасни за сите инциденти со литиумски батерии што се случиле за време на летот. „Меѓутоа, доколку се случи таков инцидент на теренот, најбезбедната опција е евакуација на авионот“, рече портпаролот на Меѓународната асоцијација за воздушен транспорт (ИАТА).

Екипажот во кабината е обучен да гасне пламен со апарати за гаснење, да ги лади батериите со течност и да изолира уреди во кеси или кутии за гаснење пожар.

Следете го 4NEWS.mk на друштвените мрежи Facebook | Twitter | Instagram, како и преку нашиот Viber чет.
spot_img

Најважното