– Момчето секогаш беше културно и фино, но секогаш беше повлечено. Кога одговара, само ја спушта главата и трепнува, толку бил повлечен – ова се зборовите со кои соседите го опишуваат Коста К.(14), ученик во основното училиште „Владислав Рибникар“ во Врачар, кој изврши масакр во училиштето и уби осум ученици, еден обезбедувач, а повреди шест деца и една наставничка. Според надлежните, тој ја планирал оваа крвава гозба еден месец.
Од тивко момче, почесен ученик, до некој што решил да им ги одземе животите на своите соученици и на сите што му го прекрстиле патот тој ден на училиште. Останува мистерија што се случило и како никој не препознал дека нешто се случува со ова момче и дека развива опасен план. Според извештаите, тој често го менувал училиштето и наводно трпел врсничко насилство, на што министерот за образование Бранко Ружиќ одговорил дека инцидентот (поврзан со врсничкото насилство) се случил во приватно актерско училиште, кое не е дел од образовниот систем.
– Во однос на наводното врсничко насилство, кое беше извршено во некој претходен период врз овој, за жал, виновникот за овој трагичен настан, системот и тогаш не потфрли, има сознанија и од детската клиника во Тиршов и центарот за социјални работа. Станува збор за расекотина на усната која се случила во актерска школа која не е дел од образовниот систем, односно во приватна актерска школа – изјави Ружиќ.
Целосно отсуство на емпатија
Оваа страшна трагедија која ја потресе не само Србија и регионот, туку и светот, предупредува на низа пропусти кои не требало да се случат.
Психологот Маја Светозаревиќ во интервју за „Блиц“ вели дека ова е страшна трагедија и дека никој не може да ги врати деветте жртви во крвавиот празник, но дека е крајно време систематски да се преземе нешто околу првите индиции за насилство, промени. во однесувањето на детето, одговорноста и контролата во односот родител – дете, а потоа да се вмрежат сите институции и да се работи на решавање на проблемите доколку некој ги има, а очигледно е дека ги има, а последиците се страшни.
Како што објаснува Светозаревиќ, овде се поставуваат неколку прашања, дали детето имало некаков проблем од психолошка природа, чувствувало притисок, некаква фрустрација, зошто не му било помогнато на вистински начин и од што е незадоволно, зошто постојано го менувало училиштето. , па дојде до точка дека имаме „целосно отсуство на емпатија“ да одземеме животи, да го правиме тоа, без вина, афект и со подготвен план.
– Ова е страшно, а факт е дека, за жал, не можеме да ги вратиме децата и човекот кој невино загина. Требаше да се дружи со нив, да се надеваме дека ранетите ќе преживеат, но ова е предупредување за да сфатиме дека мора многу да промениме. Како прво, овде имаме дете кое извршило масакр, кое според извештаите планирало и ладнокрвно убило. Второ, емпатијата се појавува кај децата на три години, а овде зборуваме за некој кој има 14 години, очигледно тука се направени низа пропусти, почнувајќи од околината која ги знаела или не ги знаела причините за неговите фрустрации и тогаш немаше напор да ги совлада и да не експлодира, ова е „темпирана бомба“ – вели Светозаревиќ.
Кого сакаше да казни?
Како што додава, тоа што планирал крвава гозба, дека имал список со луѓе, но што тргнал од врата за да пука прво во дежурните ученички, а потоа и кон стражарот, за да стигне до училницата, зборува за тоа дека е интелигентна личност без емоции, емпатија, „што казнува, затоа што се казнува“. И зошто?
– Овде зборуваме врз основа на достапните информации и не можам да го дадам неговиот профил, но самиот факт дека некој работел плански говори дека тој е интелигентен човек. Се прашуваме дали имал преголеми очекувања или некој го очекувал тоа од него, зошто сменил училиште, какво насилство претрпел, дали претрпел, тоа се низа работи кои даваат одговор на многу прашања и зошто никој не презел ништо . Ако се земе во предвид фактот дека на стрелиште отишол со татко му, тогаш зошто не му било објаснето дека учењето да пука не значи дека треба да користи оружје освен на тренинг, под надзор, има 14 години. години – вели психологот.
Социјалниот развој и емоционалната состојба, дезориентираноста, идејата дека фантазијата што трае ја надминува границата на здравиот разум и се одвојува од реалноста, предизвикува невидена тага, несреќа, додава Светозаревиќ.
-Дали некој знаел дека нешто планира, дека има планови, дека ја знае шифрата до сефот каде се пиштолите, па се упатува на тоа дека пред се родителите мора да обрнат повеќе внимание на децата, а потоа на системот мора да се вмрежат и да се поврзат некои работи, за да функционираат институциите. Ако некој го промени училиштето, кажете ни зошто го прави тоа, дали му треба помош за да му помогне. Ова е страшно предупредување за сите, трагедија, неопислива тага и јас сум во шок – додава Светозаревиќ.
Зоран Пашалиќ, заштитникот на граѓаните денеска зборуваше по шокантниот масакр во основното училиште „Владимир Рибникар“ во Врачар, во кој ученикот Коста К.(13) уби осум школски другари и еден обезбедувач.
– Тоа што се случи се случи и суштината е дека треба да се направи се за да не се повтори никогаш. Како што сум кажал многу пати кога станува збор за семејното насилство: ако не успееш да одговориш на првата шамара што некој ти ја упатува, очекувај да продолжи. Ако треба да се постават KD (контра-субверзивни) врати во училиштата – инсталирајте KD врати. Ако треба да се направат други технички работи, подобрете го. Доведете сè до совршенство. Но, тоа не е суштината на проблемот. Момче пукало во овие деца, но се поставува прашањето што се крие зад тие истрели и што е погрешно направено што довело до тоа момче да пука во своите другари – рекол Пашалиќ.
Началникот на полициската управа за град Белград, Веселин Милиќ на прес-конференцијата рече дека биле повикани од непознато лице кое се претставило како Коста Кечмановиќ и кажало дека пукал во неколку лица во основното училиште „Владислав Рибникар“. . Во оваа прилика беа убиени 8 ученици, 7 девојчиња и едно момче. При пристигнувањето во училиштето, припадниците на МУП го лишиле од слобода убиецот – изјави Веселин Милиќ.
К.К. го планирал масакрот еден месец. Имал список со деца кои планирал да ги ликвидира.
– Тој го планираше ова долго време. Денешниот датум го избра затоа што училницата по историја била во близина на излезот од училиштето. Во чантата имал четири молотови коктели, а од ранецот го застрелал чуварот веднаш по доаѓањето на училиште. Од вратата на училницата пукал во учителката, а потоа и во учениците. По масакрот излегува надвор и пука во останатите. Самиот призна дека го планирал ова, а имаме список со деца кои планирал да ги ликвидира. Тој разработи план за влез и излез од училиштето и постави приоритетни цели. Точно планирал како ќе ликвидира кое дете – рече Милиќ на прес-конференцијата.