Видео во кое е прикажано како еден маж советува да се прска внатрешноста на калниците со познат спреј предизвика големо внимание.
Секој возач знае за оној „туп-туп-туп“ звук од замрзната снежна кашичка која се собира на пластиката на калникот. Еден маж смета дека нашол совршено решение – WD-40. Неколку прскања, тврди тој, и мразот едноставно се лизга надолу. Но, механичарите предупредуваат дека со WD-40 може да се лизне уште нешто, и тоа на несакан начин.
Во Facebook Reelu на авторот Ceith Griffith, кој се занимава со автомобили, тој советува возачите обилно да прскаат WD-40 по калниците за да го спречат собирањето на снегот и мразот. За помалку искусните возачи, ова може да звучи како корисен совет. Сепак, коментарите под видеото, кое е видено повеќе од 1,6 милиони пати, покажуваат дека многумина се шегуваат на сметка на овој трик бидејќи сметаат дека не функционира онака како што ветува.
„Прскајте дополнително и по гумите за снегот да не се лепи додека возите“, напиша еден корисник, очигледно саркастично. Друг беше појасен: „Ако WD-40 стигне на газниот слој на гумата, ќе лизгате дури и на дожд, а камо ли на снег и мраз, лол.“
Коментарите нагласуваат дека собирањето снег околу тркалата е досадно, но дека ова не е решение. За заедницата, овој трик во најдобар случај е промашен, а во најлош случај и опасен.
Идејата на Griffith е едноставна: снегот кој се собира во куќиштето на тркалото може да го намали слободниот простор, да ја зголеми тежината и да влијае на балансот и управувањето. Неговото решение е да се нанесе лизгачки спреј на облогата на калникот за да се спречи лепење и снегот и мразот полесно да се одделат.
На хартија, идејата звучи логично. Слични спрееви понекогаш се користат за полесно отстранување на снегот од цевки на снеготраки. Но, од „работи на снеготраката“ до „безбедно за автомобил на 120 км/ч“ постои голема разлика.
Механичарите предупредуваат дека WD-40 не е погоден за пластика и гума. Еден корисник на Cartalk форумот напиша: „WD-40 на база на нафта не смее да се користи околу пластика или гума. Многу од тоа има во куќиштето на тркалото. Може да предизвика повеќе штета отколку корист.“
Друг додаде: „Прскањето било што во куќиштето на тркалото не функционира. Пробавме.“
Понатаму, блоговите за зимско одржување потсетуваат дека поголеми ризици се солта, влагата и корозијата, како и евентуално гребење на тркалото од мразот. Еден стручен блог наведува: „Кога снегот и мразот ќе се стопат, солената вода влегува во пукнатини и предизвикува корозија.“
Нема сомнеж, мешавината од вода, снег, сол и нечистотија лесно се замрзнува на облогите на куќиштата на тркалата и создава тврд слој. Тој може да предизвика вибрации, нерамномерност и контакт со гумата.
Куќиштата на тркалата го крие и различниот систем: сензори, инсталации, делови од аеродинамиката, водови за кочници. Лубрикантот нанесен таму може да стигне до несакани места. Ако стигне на газниот слој на гумата, страничната страна или диск на кочницата, претставува сериозен безбедносен ризик, намалува прскањето и ефикасноста на кочницата.
Што е побезбедно да се направи?
За возачите привлечени од трикот на Griffith, стручњаците советуваат внимание. Идејата го решава вистинскиот проблем, но решението е проблематично. Ризикот од случајно подмачкување на гумите, кочниците или чувствителните делови е поголем од потенцијалната корист.
Побезбедни мерки се:
Повремена проверка на куќиштата на тркалата
Рачно отстранување на мраз и снег
Користење професионално миење на подвозјето, особено каде што се користи сол
Возење со квалитетни зимски гуми и прилагодување на стилот на возење
Како што е напишано во еден коментар: „Повеќето луѓе само излегуваат и со ногата го тргаат мразот… Немав проблеми во 50 години возење во Минесота.“
Заклучок: иако е корисно да се има чисти куќишта на тркалата, прскањето со WD-40 носи повеќе ризици отколку корист. Наједноставно кажано, WD-40 оставете го за она за што е наменет.