Свинското месо можеби е евтино и вкусно, но неговото индустриско производство честопати претставува сериозни етички и еколошки проблеми. Сепак, американскиот стартап „Mission Barns“ нуди револуционерно решение – месо одгледувано во биореактори кое не бара колење на животни.
Производот веќе го имаше своето деби на пазарот во Беркли, Калифорнија, каде што пакување од осум ќофтиња се продава за 13,99 долари (околу 26 лева), објавува „Фјутуризам“.
Прасето Зора е сè уште живо
Процесот на производство започнува со мала, безопасна биопсија на масно ткиво од живо животно. Во случајот на „Мишн Барнс “ , донаторот е јоркширска свиња по име Дон, која живее слободна и во добра здравствена состојба во државата Њујорк.
Откако ќе се земе примерокот, клетките се ставаат во култиватори кои го имитираат природниот раст во телото на животното. Таму, тие се „хранат“ со шеќери, витамини и протеини од растително потекло. По околу две недели, добиената маст се меша со протеини од растително потекло за да се создаде финалниот производ – ќофтиња, колбаси или сланина.
Вкусот на „диетално месо“
Специјалното издание „Грист“ објави преглед на новите производи, опишувајќи ги како „диетално месо“. Според дегустаторот, вкусот е малку помалку заситен од оној на традиционалното свинско месо, но производите се „сè уште многу вкусни “ .
Сланината на компанијата има „пријатна арома на јаболково дрво “, а ќофтињата имаат текстура на вистинско месо. Бидејќи технологијата овозможува создавање „неструктурирано“ месо, компанијата се фокусира на производи што користат свинско месо како основа, како што се мелено говедско месо и колбаси, наместо цели парчиња како стекови или бутови.
Одобрение од властите
„Мишн Барнс“ доби зелено светло од Администрацијата за храна и лекови на САД (ФДА) уште во март 2025 година, со што стана само третата компанија во САД на која ѝ е дозволено да продава култивирано месо. Во јули, компанијата доби и конечно одобрение од Министерството за земјоделство на САД (USDA).
Иако цената од 14 долари по пакување може да му изгледа висока на просечниот потрошувач, тоа е огромен технолошки скок во споредба со првите обиди за создавање месо одгледано во лабораторија , кога еден бургер чинеше стотици илјади долари. Амбицијата на компанијата е да го зголеми производството и да ги понуди своите биореактори на други производители на храна.