Пад на дел од интернетот: „Клаудфлер“ потврди глобални проблеми со мрежата, милиони веб-страници потенцијално недостапни

Голем дел од светската интернет инфраструктура во моментов се соочува со сериозни потешкотии. Технолошкиот гигант „Клаудфлер“ (Cloudflare), компанија која обезбедува безбедност и инфраструктура за милиони веб-страници ширум светот, официјално потврди дека нивната глобална мрежа има проблеми. Ова потенцијално значи дека голем број интернет сервиси, апликации и веб-страници може да бидат бавни или целосно недостапни за корисниците.

Според официјалните информации од компанијата, инцидентот е во тек, а инженерите забрзано работат на лоцирање на изворот на проблемот.

Глобалната мрежа „во црвено“

Најсериозното предупредување пристигна денеска во 11:48 часот по универзално време (UTC), односно 12:48 часот по македонско време. Во кусиот, но алармантен статус, компанијата наведе:

„Клаудфлер е свесен за проблемот и истражува инцидент кој потенцијално влијае на повеќе корисници.“

Иако компанијата користи дипломатски речник („потенцијално влијае“), во пракса, кога „Клаудфлер“ има проблем со својата „Глобална мрежа“, тоа обично значи прекини во работата на огромни делови од интернетот. Ова се должи на фактот што компанијата дејствува како посредник помеѓу веб-страниците и посетителите, нудејќи заштита од напади и забрзување на содржината (CDN). Доколку овој „посредник“ падне, корисниците наместо саканата содржина, често добиваат грешки од типот „Error 500“ или „Connection Timed Out“.

Хаос и во системот за поддршка

Проблемите започнале уште порано, околу 11:17 UTC (12:17 по македонско време), кога биле регистрирани првите прекини во системите за корисничка поддршка.

„Нашиот провајдер за порталот за поддршка моментално се соочува со проблеми, и поради тоа корисниците може да наидат на грешки при прегледување или одговарање на случаите за поддршка,“ информираа од компанијата.

Ова претставува дополнителен удар за ИТ администраторите ширум светот, бидејќи во момент кога нивните веб-страници паѓаат поради мрежниот проблем, тие имаат отежнат пристап до системот за пријавување на дефекти.

Сепак, од „Клаудфлер“ појаснуваат дека одговорите на корисничките прашања не се засегнати и нудат алтернативни канали за комуникација:

  • Разговор во живо (Live Chat): Достапен за корисниците на „Business“ и „Enterprise“ пакетите преку контролната табла.
  • Телефонска линија за итни случаи: Достапна само за „Enterprise“ корисниците.

Зошто е ова важно?

„Клаудфлер“ не е обичен хостинг провајдер, туку се смета за еден од столбовите на модерниот интернет. Нивната мрежа опслужува огромен сообраќај, штитејќи сè – од мали блогови, преку владини веб-страници, па сè до големи е-трговски платформи и банкарски системи.

Секој прекин во нивната инфраструктура има „домино ефект“ кој се чувствува глобално, предизвикувајќи економски загуби и прекин на дигиталните услуги. Компанијата најави дека ќе обезбеди повеќе детали штом ќе имаат нови информации од истрагата.