Скандал со КФЦ Македонија: Франшизата се извини откако ја исмеваше познатата инфлуенсерка Џеси Јендл поради пелтечење

Популарната велшка ТикТок инфлуенсерка Џеси Јендл јавно го изрази своето разочарување и чувство на пониженост откако франшизата на КФЦ (KFC) во Македонија искористи видео клип од нејзиното пелтечење за промотивни цели на социјалните мрежи. Видеото, кое сега е избришано, предизвика лавина реакции и официјално извинување од глобалниот бренд за брза храна.

Џеси Јендл, која на социјалните мрежи е позната под името „Mimidarlingbeauty“ и има база од 3,5 милиони следбеници, со години ја користи својата платформа за подигање на свеста за луѓето со говорни маани. Сепак, таа вели дека се чувствува „исмевана“ откако стана предмет на несоодветен маркетинг потег.

Неуспешен обид за хумор преку „ремикс“ на пелтечење

Во спорното видео објавено од страна на КФЦ Македонија, Јендл е прикажана како се мачи да изговори одреден звук поради нејзиното пелтечење. Веднаш потоа, видеото преминува во електронска танцова музика, синхронизирана со кадри од производите на КФЦ, претворајќи го нејзиниот говорен проблем во „бит“ за забава.

Инфлуенсерката дознала за инцидентот преку еден од своите следбеници.

„Навистина сум разочарана што ова се случи повторно. Мислев дека брендовите досега ќе бидат поедуцирани за говорните маани. Го искористија тој краток клип од мојот глас, но јас не сум мојата говорна маана, јас сум многу повеќе од тоа,“ изјави Јендл.

Таа додаде дека нејзината видливост на социјалните мрежи често доаѓа на нејзина „сопствена штета“, но нејзината цел останува да испровоцира промени во општеството.

Серија на гафови: И Борусија Дортмунд со слична грешка

Ова не е изолиран случај во кој големи брендови ја користат Јендл за несоодветни содржини, мислејќи дека следат интернет тренд.

Во септември, германскиот фудбалски гигант Борусија Дортмунд исто така упати извинување до Јендл, откако на официјалниот профил на клубот беше прикачено видео од нејзиното пелтечење кое преминуваше во популарна ТикТок песна. Сличен гаф направи и организаторот на триатлони Ironman, од каде што подоцна признаа дека „требало да направат соодветно истражување пред да скокнат на она што мислеле дека е тренд на социјалните мрежи“.

За Јендл, ваквите постапки создаваат чувство дека нејзиниот говор се користи само како мамка за кликови („clickbait“). Таа потсетува на реалните предизвици со кои се соочува, како моменти кога вработени и спуштаат слушалка додека нарачува пица, мислејќи дека се работи за шега.

КФЦ: Однесувањето е целосно неприфатливо

По реакцијата на јавноста, КФЦ излезе со официјален став, оградувајќи се од постапката на својата франшиза во Северна Македонија.

Портпарол на компанијата изјави: „Навистина ни е жал што се случи ова и директно стапивме во контакт со Џесика за да се извиниме за болката што ја доживеа. Секој заслужува да биде третиран со почит и исмевањето некого поради пелтечење е едноставно погрешно.“

Компанијата најави конкретни чекори:

  1. Директно извинување: Франшизниот партнер во КФЦ СМакедонија ќе ја контактира Јендл за да се извини.
  2. Ревизија на обуките: Ќе се разгледа како може да се имплементираат обуки на локално ниво за да се спречат вакви идни инциденти.
  3. Соработка со експерти: КФЦ ќе стапи во контакт со „Stamma“, британска хуманитарна организација за луѓе кои пелтечат, за да се осигураат дека секој глас е слушнат и ценет во компанијата.

Од КФЦ нагласија дека ваквото однесување е „тотално неприфатливо и нема да се толерира“.