„Водафон“ соопшти дека вчерашниот масовно затемнување на нивната интернет покриеност не е предизвикан од сајбер напад.
Според компанијата, проблемите сега се целосно решени, откако стотици илјади луѓе пријавија прекин на нивните WiFi, 4G и 5G конекции.
„Во понеделник попладне, за кратко време, мрежата на „Водафон“ имаше проблем што влијаеше на широкопојасниот интернет, 4G и 5G услугите“, изјави портпаролот на „Водафон“.
„Ова беше предизвикано од проблем со незлонамерен софтвер со еден од нашите партнери-добавувачи, кој сега е решен, а мрежата е целосно обновена.
„Се извинуваме за сите непријатности што им ги предизвикавме на нашите клиенти.“
Освен интернет конекциите, апликацијата, веб-страницата и услугите за корисници на „Водафон“ исто така беа во прекин.
На врвот, повеќе од 130.000 луѓе пријавија проблеми на алатката за проверка на статусот на интернетот „Даундектор“.
Корисниците на Vodafone контактираа со Sky News и објавија на социјалните мрежи за да дознаат дали ќе им се даде надомест на засегнатите корисници.
„Подобро сите да добиеме надомест или ќе го откажам мојот договор“, рече еден корисник на X.
„Дали им плаќаат некаква надомест на засегнатите?“, праша читател на Sky News. „Овој прекин сигурно имал големи последици врз обичните луѓе/бизнисите“.
Според Сабрина Хок, експерт за телекомуникации во Uswitch, корисниците би можеле да имаат право на надомест од 9,76 фунти за секој календарски ден кога нивниот широкопојасен интернет не работи – но само ако е исклучен повеќе од два дена.
„Ofcom советува дека надоместокот за прекини на мобилниот сигнал „зависи од околностите“, рече таа, „но во екстремни случаи, каде што поправките траат многу подолго, може да имате право на дополнително враќање на парите или кредит на сметката“.
Со оглед на тоа што прекинот траел само неколку часа за повеќето луѓе, тие можеби немаат право да побараат надомест.
Сепак, Мелани Пизи, извршен директор на Глобалната алијанса за плати, изјави дека компанијата сега може да се соочи со „бран барања за надомест на штета… особено ако финансиските загуби или пропуштените рокови можат директно да се поврзат со застојот“.
Еден корисник на X предупреди дека синоќа, измамници кои се преправале дека се од Водафон се јавиле и го упатиле да преземе апликација за да добие надомест.