Филмот „Her“ од 2013 година, во кој главниот лик се вљубува во вештачката интелигенција, повеќе не е научна фантастика. Новото истражување на World, спроведено од тимот на Сем Алтман, откри шокантен факт, а тоа е дека секој четврти човек признава дека флертувал со четбот, свесно или несвесно.
Истражувањето, во кое беа опфатени дури 90.000 корисници од вкупно 25 милиони луѓе на Светската мрежа, фрли нова светлина врз револуцијата во меѓучовечките односи. Во свет каде што линијата помеѓу реалното и виртуелното станува се потенка, луѓето се повеќе развиваат емоционални врски со вештачката интелигенција.
Пример за овој феномен е апликацијата Replika, лансирана во 2017 година, која им овозможува на корисниците да креираат персонализирани романтични чет-ботови. Според Apptopia, Replika привлече 676.000 активни дневни корисници до 2023 година, кои поминуваат во просек по два часа дневно разговарајќи со своите виртуелни партнери.
Нова ера на дигитални врски
И покрај растечкиот тренд на романса со вештачка интелигенција, повеќето корисници сè уште покажуваат претпазливост кога станува збор за интеракција со ботови. Дури 90% од испитаниците изразиле желба за апликации за запознавање за да воведат систем за проверка на вистински луѓе. Уште повпечатлив е фактот што 60% од корисниците или се посомневале или откриле дека комуницираат со бот наместо со вистинска личност.
Тјаго Сада, главен директор за производи на Tools for Humanity, која ја развива светската технологија, ги опишува своите искуства: „Како некој кој многу користи апликации за состанување, постојано се среќавам со лажни профили. Гледате профили кои се премногу добри за да бидат вистинити. Или забележувате дека некоја личност има шест прсти. Зошто има шест прсти? Излегува дека се AI“.
Иднината на романтичните врски во дигиталната ера
Феноменот на емоционална приврзаност кон вештачката интелигенција покренува многу прашања за иднината на меѓучовечките односи. Додека некои ја гледаат оваа технологија како начин за борба против осаменоста, други предупредуваат на потенцијалните психолошки последици од замената на вистинските човечки интеракции со виртуелни.
Како одговор на овој предизвик, World разви World ID Deep Face, производ кој го користи нивниот постоечки систем за верификација – кој ја фотографира ирисот на окото на корисникот со специјален уред во облик на топка – за да потврди дали корисниците комуницираат со вистински луѓе во реално време за време на видео повици или разговори на платформи како што се Google Meet, Zoom или апликации за запознавање.