„Digital 2026“: Во Македонија има 1,67 милиони интернет корисници и 1,03 милиони идентитети на социјалните мрежи

Најновиот извештај „Digital 2026“ на „DataReportal“ ги открива клучните статистики за дигиталната употреба во Северна Македонија, врз основа на податоци собрани кон крајот на 2025 година. Извештајот покажува висок степен на пенетрација на интернетот, но истовремено дава и демографски податоци кои покажуваат намалување на вкупното население.

Клучни дигитални статистики за 2026 година

Според извештајот, ова се клучните бројки за Северна Македонија:

  • Интернет корисници: На крајот на 2025 година, во земјава имало 1,67 милиони интернет корисници. Ова претставува стапка на онлајн пенетрација од 92,0 отсто.
  • Корисници на социјални мрежи: Во октомври 2025 година, во Северна Македонија имало 1,03 милиони идентитети на социјалните мрежи, што е еднакво на 56,8 отсто од вкупното население.
  • Мобилни конекции: Активни биле вкупно 2,74 милиони мобилни конекции. Оваа бројка е еквивалентна на 151 процент од вкупното население, што сугерира дека многу луѓе имаат повеќе од една конекција. Сепак, извештајот забележува дека некои од овие конекции можеби вклучуваат само глас и СМС, без интернет пристап.

Демографија: Популацијата се намалува

Извештајот дава и важен контекст за населението на Северна Македонија, врз основа на податоци од Обединетите нации:

  • Вкупно население: Во октомври 2025 година, населението на Северна Македонија изнесувало 1,81 милиони.
  • Пад на населението: Податоците покажуваат дека популацијата на земјата се намалила за 9.324 жители (-0,5 отсто) помеѓу крајот на 2024 и крајот на 2025 година.
  • Демографска слика: На крајот на 2025 година, 60,4 отсто од населението живеело во урбани центри, додека 39,6 отсто живеело во рурални средини. Во однос на полот, 51,3 отсто од населението биле жени, а 48,7 отсто биле мажи.

Медијална возраст од 41 година

Медијалната возраст на населението во Северна Македонија на крајот на 2025 година била 41,0 години.

Распределбата по возрасни групи е следна:

  • 0-4 години: 4,8%
  • 5-12 години: 9,3%
  • 13-17 години: 5,9%
  • 18-24 години: 7,9%
  • 25-34 години: 12,4%
  • 35-44 години: 13,8%
  • 45-54 години: 13,8%
  • 55-64 години: 13,5%
  • 65 години и повеќе: 18,5 отсто

Извештајот е објавен на крајот на 2025 година за да се усогласи со циклусите на дигитално планирање на читателите за 2026 година, а податоците се ажурирани заклучно со октомври 2025 година.