Во понеделникот, Европската комисија објави предупредување за граѓаните на ЕУ, предупредувајќи ги корисниците на Фејсбук и Инстаграм за неправедната практика со која Мета сака да ги „измами“ корисниците да им дадат пристап до личните податоци.
„Корисниците на Фејсбук и Инстаграм мора да изберат дали ќе се претплатат за плаќање или ќе се согласат на Мета користејќи ги нивните лични податоци – и да заработат пари од тоа.
Оваа практика може да ги доведе во заблуда корисниците низ ЕУ.
Корисниците на #ЕУ можат да донесуваат информирани одлуки и ние преземаме активности за да го заштитиме тоа право“, објави Европската комисија на платформата X.
Што направи Европската комисија?
Во понеделникот, Мрежата за соработка за заштита на потрошувачите (CPC) го испрати писмото по загриженоста дека моделот „плати или прифати“ на Мета може да ги прекрши законите на ЕУ за заштита на потрошувачите.
Комисијата ја координираше акцијата предводена од Францускиот генерален директорат за конкуренција, потрошувачки прашања и спречување измами.
Акцијата започна во 2023 година, веднаш откако Мета ги замоли потрошувачите преку ноќ да се претплатат за користење на Фејсбук и Инстаграм за плаќање или да се согласат Мета да ги користи нивните лични податоци за да им сервира персонализирани реклами, овозможувајќи и на Мета да заработи пари.
Клучни елементи на акцијата против Мета:
Facebook and Instagram users have to choose to subscribe for a fee or to consent to Meta using their personal data — and make revenue out of it.
This practice could be misleading.#EUconsumers are able to make informed choices, and we are taking action to protect this right.
— European Commission (@EU_Commission) July 22, 2024
– Доведување на потрошувачите во заблуда со користење на зборот „бесплатно“, додека за корисниците кои не сакаат да се претплатат за плаќање, Мета бара од нив да прифатат дека оваа компанија може да заработи пари од користење на нивните лични податоци за да им сервира приспособени реклами
– Збунувачки корисници барајќи од нив да се движат низ различни екрани во апликацијата или веб-страницата Фејсбук/Инстаграм и да кликнат на хиперврски кои потоа ги пренасочуваат кон различни делови како што се Услови за користење или Политика за приватност
– Користење на непрецизни термини и јазик, како што се „ваши информации“ за упатување на „лични информации“ на потрошувачите или сугерирање дека потрошувачите кои ќе одлучат да платат нема воопшто да гледаат реклами, додека тие сè уште може да гледаат реклами што се вклучени со содржина споделена преку Facebook или Instagram од други членови на платформата;
– Притискање на потрошувачите кои отсекогаш го користеле Facebook/Instagram бесплатно до воведувањето на новиот бизнис модел и за кои Facebook/Instagram често претставува значаен дел од нивните социјални животи и интеракции да направат итен избор, без претходно предупредување, доволно време и вистинска можност да се оцени како тој избор би можел да влијае на нивниот договорен однос со Мета
Што е следно?
Мета има рок до 1 септември 2024 година да одговори на дописот од мрежата на КЗК и Комисијата и да предложи решенија.
Доколку Мета не ги преземе неопходните чекори за решавање на покренатите прашања, властите на КЗК може да одлучат да преземат мерки, вклучително и санкции.