Германските медиуми остри за Хрватска: Готово е, веќе не е рај за туристите

Низ Европа се шири веста дека Хрватска станува една од најскапите туристички земји, пишуваат хрватските медиуми.

„Експлозија на цените во Хрватска. Зошто растат цените во Хрватска? А сместувањето, храната и се останато ќе биде скапо. Ги пренесуваме сите информации за експлозијата на цените во Хрватска“, пишува порталот Kroati.de.

Станува збор за портал кој 20 години ја следи Хрватска, тој е централно место за Германците и Австријците кои бараат сместување и забава во Хрватска, пренесува „Слободна Далмација“.

Тие започнаа анкета и на каналот TikTok Kroati.de и го поставија прашањето „Дали Хрватска поскапе?“. Во истражувањето учествувале речиси 700 луѓе, а 81 отсто одговориле со „да“, а 19 отсто со „не“.

„Цените во Хрватска веќе подолго време растат и не се гледа крајот. Локалните жители веќе алармираат дека секојдневните работи како намирниците и цените во рестораните тешко се стигнуваат. Туристите кои летуваат во Хрватска понекогаш се изненадени и изнервирани од дополнителното поскапување“, велат тие.

Во последните недели имаше бројни наслови како „Туристите шокирани од цените – доаѓаат реакции“, „Хрватска: Вчера беше празничен рај – вака поскапеа“ или „Скапиот клуб ги шокираше хрватските туристи“ и слично. објавени содржини во медиумите кои укажуваат на зголемување на цените во Хрватска. Туристите се шокирани од развојот на цените и зборуваат за крајот на некогашниот празничен рај. Но, што навистина се крие зад тоа?

Што се крие зад наводното поскапување?

Да, точно е дека Хрватска во последните години станува се поскапа како популарна туристичка дестинација, пишува германскиот портал. Цените на храната, услугите и слично растат со месеци, а на поскапувањата не им се гледа крај. Политичарите негираат дека за ова е виновно воведувањето на еврото, но ако се погледне добро, всушност има неколку фактори кои придонеле за ваквиот развој на настаните.

Хрватската економија продолжува да се бори со постојана енергетска криза, како и со инфлацијата, која достигна врв од 13,5 проценти во ноември 2022 година, што неминовно доведе до севкупен пораст на цените. Тука е и преминувањето на валутата во еврото на 1 јануари 2023 година, што дојде во најлош можен момент. Сепак, хрватската влада работи на развивање стратегии за справување со овие предизвици и за обезбедување на економска и ценовна стабилност.

Вака ја опишаа ситуацијата по поглавје:

Цените на сместувањето растат

Во 2023 година, многу сопственици и изнајмувачи на станови за одмор во Хрватска значително ги зголемија цените за сместување. Ваквото поскапување се објаснува со тоа што сеприсутната инфлација и зголемените деловни трошоци поради енергетската криза и зголемувањето на платите на чистачите доведоа до дополнително поскапување.

Планираната транзиција од хрватската куна во евро беше искористена како дополнителна можност за посакуваното поскапување. Во некои случаи, сместувањето се наплаќало и до 50 отсто повеќе во споредба со претходната година, без забележително подобрување на услугата.

Исто така, треба да се напомене дека месеците јули и август минатата година (2022) се сметаа за наводен крај на пандемијата на корона, а повратената слобода на патување значеше дека двата месеци беа целосно резервирани. Поради големите очекувања на изнајмувачите, тоа доведе до наведената ценовна политика.

Оваа ненадејна корекција на цените и развојот на настаните предизвика изненадување и оправдана огорченост кај многу туристи. Иако имаше добри резервации за шпицот на сезоната во првите месеци од 2023 година, зголемените цени доведоа до поплава од откажувања. Како одговор, многу сопственици повторно остро ги намалија цените за сместување на краток рок за да ги затворат празнините во резервациите.

Зголемување на цените на храната

Зголемени се цените и во хрватските супермаркети. Ако ги споредите цените, брзо ќе сфатите дека многу намирници се многу поскапи отколку во Германија или Австрија.

Во 2022 и 2023 година, Хрватска доживеа загрижувачки пораст на цените на храната, што нанесе голема штета и на потрошувачите и на економијата на земјата. Овие зголемувања на цените беа предизвикани, меѓу другото, од зголемувањето на трошоците за енергија и транспорт, што доведе до зголемување на трошоците за производство и испорака и на крајот беа пренесени директно на потрошувачите. Зголемените трошоци за гориво и енергија, исто така, имаа негативен ефект врз целиот синџир на снабдување со храна. Поради ова, цените на храната во Хрватска достигнаа слични, па дури и повисоки нивоа отколку во соседните земји.

Просечните цени во пекарите, на пример, се зголемија за околу 15 проценти. Сличен развој е видлив и во малопродажниот сектор, каде производите како млекото, пилешкото месо и пивото во просек пораснале за околу 17 отсто. Очигледно е зголемување на цените на зеленчукот, при што некои сорти се сериозно погодени. Кељот порасна за 188 отсто, црвениот кромид 95 отсто, лимоните 90 отсто, портокалите 89 отсто, јаболката 86 отсто, а морковите 80 отсто.

Зголемување на цените на храната

Зголемени се цените и во хрватските супермаркети. Ако ги споредите цените, брзо ќе сфатите дека многу намирници се многу поскапи отколку во Германија или Австрија.

Во 2022 и 2023 година, Хрватска доживеа загрижувачки пораст на цените на храната, што нанесе голема штета и на потрошувачите и на економијата на земјата. Овие зголемувања на цените беа предизвикани, меѓу другото, од зголемувањето на трошоците за енергија и транспорт, што доведе до зголемување на трошоците за производство и испорака и на крајот беа пренесени директно на потрошувачите. Зголемените трошоци за гориво и енергија, исто така, имаа негативен ефект врз целиот синџир на снабдување со храна. Поради ова, цените на храната во Хрватска достигнаа слични, па дури и повисоки нивоа отколку во соседните земји.

Просечните цени во пекарите, на пример, се зголемија за околу 15 проценти. Сличен развој е видлив и во малопродажниот сектор, каде производите како млекото, пилешкото месо и пивото во просек пораснале за околу 17 отсто. Очигледно е зголемување на цените на зеленчукот, при што некои сорти се сериозно погодени. Кељот порасна за 188 отсто, црвениот кромид 95 отсто, лимоните 90 отсто, портокалите 89 отсто, јаболката 86 отсто, а морковите 80 отсто.

Додека цените на горивата се меѓу најниските во регионот поради владините ограничувања, особено увозните производи се борат со големи зголемувања на цените. Пред сè, тоа влијае на секојдневниот живот на локалните жители и е предизвик за многу домашни буџети. Сепак, владата презеде контрамерки против инфлацијата, вклучувајќи субвенции и поддршка за земјоделците, контрола на цените и поттикнување на локалното производство. Во моментов има знаци за благо попуштање бидејќи цените на одредени артикли како шеќерот, маслото и житарките повторно паѓаат, што дава надеж за иднината.

Експлозија на цените во рестораните

Во 2022 и 2023 година хрватската гастрономија ќе забележи значителни поскапувања, кои беа забележливи и кај храната и пијалоците. „Обичните“ ресторани како и луксузните објекти се подеднакво погодени од овој тренд. Во некои места, цената на ручекот или вечерата е зголемена за околу 20 до 25 отсто во однос на претходната година. Дури и секојдневните пијалоци, како што се кафето и алкохолните пијалоци, се зголемени и до 25 проценти.

Причините за поскапување во угостителството се сложени. Покрај инвестициите во инфраструктурата, одлучувачка улога имаат и растот на цените на суровините, поскапувањето на храната и инфлацијата. Дополнително, владините мерки за подобрување на условите за работа и зголемување на минималната плата го поскапеа бизнисот. Некои ја поврзаа инфлацијата со преминот од куните на еврото, но владата силно го негираше тоа тврдење.

За жал, промената на валутата доведе и до изолирани незаконски и скриени корекции на цените од страна на рестораните. И покрај правните последици и строгите казни, надзорот на сите угостителски објекти е исклучително тежок во пракса.

Ова доведе до непропорционални зголемувања на цените и произволни цени. Ваквиот развој на настаните предизвика збунетост и чудење во земјата и странство. Примерите како една топка сладолед за пет евра во Дубровник, хамбургер од 22 евра во Ровињ или еден децилитар Аперол Шприц за 11 евра во Шибеник ги натераа сите да ја тресат главата.

Посетата на ресторан денес е ретко луксузно искуство за многу локални жители поради политиката на цени. Како резултат на тоа, повеќето ресторани во туристичките области го ограничуваат работното време на летните месеци, што пак влијае на цените. Додека некои бизниси имаат корист од повисоките цени на краток рок, многу потрошувачи сè уште се борат да останат во чекор со зголемените трошоци.

Последици за туризмот

На идниот развој на туризмот во Хрватска значително ќе влијае движењето на цените во земјата. Ова е несомнено еден од најважните предизвици за туристичкиот сектор. Можноста за натамошен непредвидлив раст на цените, не само поради ограничената куповна моќ на домашното население, може да доведе до заминување на поквалификувани професионалци од земјава, што би имало сериозни последици.

Но, за понатамошна афирмација на Хрватска како атрактивна туристичка дестинација, клучно е не само да се одржува урамнотежена ценовна политика, туку и континуирано да се инвестира во подобрување на туристичката инфраструктура. Модернизацијата на сместувањето, добро развиените патишта и одржливите рекреативни активности не само што придонесуваат за услугата на патниците, туку служат и за заштита и зачувување на природните ресурси и убавината на земјата.

Овие чекори се клучни за одржување на долгорочната конкурентност на Хрватска во споредба со другите популарни дестинации како што се Италија, Турција или Египет.

Следете го 4NEWS.mk на друштвените мрежи Facebook | Twitter | Instagram, како и преку нашиот Viber чет.
spot_img

Најважното