Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA) спроведе студија која укажа на сериозни проблеми што го попречуваат прифаќањето на електричните возила на пазарот, во однос на нивните цени.
И покрај напорите на ЕУ за намалување на емисиите на CO2 од возилата, забележителен е недостаток на иницијативи кои би го забрзале растот на продажбата на електрични автомобили на пазарот, како на ниво на ЕУ, така и на национално ниво.
Најновите податоци на ACEA за електричните автомобили потврдуваат дека достапноста останува главна бариера за европските потрошувачи.
Електричните автомобили заземаат само 9 проценти (или помалку) од пазарниот удел во повеќе од половина од земјите-членки на ЕУ. Овие земји најмногу се концентрирани во Централна, Источна и Јужна Европа, каде просечниот годишен нето приход е 13.000 евра. Спротивно на тоа, најголеми удели (30 проценти и повеќе) има само во пет земји од Северна и Западна Европа каде нето приходот надминува 32.000 евра.

Овие најнови бројки се потсетник дека недостатокот на стимулации за купување поеколошки возила го кочи огромниот потенцијал на европскиот пазар на електрични автомобили.

Исто така, недостатокот на услови за поттикнување, вклучително и пристап до инфраструктура за наплата, дополнително ги влошува разликите во пазарните удели меѓу земјите-членки и регионите во ЕУ.
Европската автомобилска индустрија значително инвестираше во технологијата на електрични возила. Тие додаваат дека електрификацијата е најефективниот начин за намалување на јаглеродниот отпечаток во патниот сообраќај, намалување на штетните гасови и подобрување на квалитетот на воздухот, но проблемите со високата цена ја кочат оваа транзиција.
Тие забележуваат дека носителите на одлуки сега мора да дејствуваат соодветно со воспоставување охрабрувачки услови. Забрзаното инсталирање на станици за полнење електрични возила низ целиот континент, особено во земјите каде инфраструктурата сериозно недостасува, е само една од овие мерки.
ACEA вели дека стимулациите за купување помагаат да се ублажат предизвиците за достапност со кои се соочуваат европските потрошувачи и може дополнително да ја поттикнат транзицијата на Европа кон иднината со нула емисии.
Топ 5 земји со најмал удел на електрични автомобили + просечен годишен нето приход
Словачка: 3,7% – 10.985 евра
Чешка: 3,9% – 13.836 €
Бугарија: 4,0% – 7.272 €
Полска: 5,0% – 10.782 евра
Хрватска: 5,0% – 10.391 евра.
Топ 5 земји со најголем удел на електрични автомобили + просечен годишен нето приход
Шведска: 56,1% – 35.486 €
Данска: 38,6% – 39.274 €
Финска: 37,6% – 33.155 €
Холандија: 34,5% – 40.312 евра
Германија: 31,4% – 32.850 евра.