Како да стартувате автомобил со празен акумулатор ? Една грешка може да биде фатална

Експертот предупредува дека неправилното ракување може да ги оштети електричните и електронските делови на возилото, како и другото возило кое помага со неговата батерија.

Техничкиот соработник на ХАК Марин Морава објасни зошто може да останеме без струја во возилото, како правилно да ги поврзете каблите и зошто, сепак, во моментот кога ќе останете без струја, подобро е да повикате стручни лица.

Симптоми на празна батерија

Симптомите на празна батерија не се секогаш исти, тие често се разликуваат во зависност од празнењето на батеријата или неисправноста на батеријата, така што можеме да ги поделиме на три најчесто различни нивоа.

1. Далечинскиот управувач не го отклучува возилото, а покажувачите на насоката не се вклучуваат, влегувањето во возилото не е можно освен со отклучување на механичката брава на вратата однадвор. Ако не можете да ги вклучите ниту сите четири индикатори за насока на внатрешниот прекинувач, станува збор за длабоко испразнета батерија или целосно неисправна батерија.

2. Сијаличките на правецот слабо светат, а централните брави тешко се отклучуваат, па понекогаш успеваат да се отклучат, а понекогаш почнуваат и престануваат да работат и потребно е механички да се отклучи вратата. Инструментите на контролната табла почнуваат да работат нередовно како да откажала целата електроника на возилото. Овој тип на празнење на батеријата е најопасен за електрониката на возилото бидејќи моментално батеријата е под номиналниот работен напон или една од ќелиите на батеријата е неисправна. Препорачливо е да не се обидувате да воспоставите контакт или да ги отклучите централните брави на возилото, бидејќи веќе е можно да настанало оштетување на електрониката на возилото при низок напон. Сите дејствија треба да се прекинат, евидентно е дека нешто не е во ред со струјата на возилото.

3. Можно е да се влезе во возилото со далечинско отклучување, да се воспостави контакт, да се запалат светлата или некој друг потрошувач во возилото, но при обид да се запали моторот, се слуша звук на кликање во моторниот простор или ништо не се случува кога клучот е свртен. Ако се случи, можно е да се слушне слаб старт на моторот без успешно да се запали моторот (бројот на вртежи на електричниот стартер е премногу мал). Овој тип на празнење на батеријата е проблем со испразнета батерија до дозволената граница на напон или со дефект на една од ќелиите на батеријата. Поради намалениот капацитет на акумулаторот, не е можно целосно да се реализира поголема побарувачка на електрична енергија, како на пример кога станува збор за палење на моторот.

Во сите овие ситуации, веројатно е затоа што сте заборавиле да го исклучите електричниот потрошувач на возилото кога тоа било во мирување – како што се надворешните светла, покажувачите на насоката, вратата или багажникот не се доволно затворени, па светлото во возилото останало вклучено. , или можеби дополнително бил инсталиран или вклучен уред останал во функција, а потоа имало голем број други потрошувачи кои можеле да ја испразнат батеријата.

Староста на батеријата во возилото е исто така важен фактор. Проблемите со самата батерија кај некои возила може да започнат од староста на батеријата од 2 години до најиздржливите и над 10 години старост на батеријата.

Но, не е секогаш неопходно батеријата да е проблемот – можни се и разни други поврзани проблеми, како што е алармната заштита на возилото не исклучена, батеријата во клучот е празна, куплунгот или педалата на сопирачката не се притиснати, автоматското рачката на менувачот не е во паркинг позиција, кај некои возила мора да се затворат и вратите или капакот на моторот… Исто така, можно е да имаме дефект со бравата за палење, ел. стартер, алтернатор…

Важно е да се знае

Ако мислиме дека е време да го поврземе кабелот за стартување со возилото, мора да бидеме свесни дека неправилното ракување со каблите може да ги оштети електричните и електронските делови на возилото, како и возилото што ни помага со батеријата, како и оштетувањето може да биде до точка на неисплатливост за поправка на возилото. Исто така, сериозните физички повреди се ретки, но можни поради некористење на заштитна опрема при изведување на овој тип на дејствија.

Секако се препорачува оваа услуга да ја врши стручен и едуциран кадар со професионална опрема во оваа област на работа и давање услуги. Добро е да се знае дека при поврзување на хоби кабел нема заштитен осигурувач, што го прави самото дејство крајно опасно. Исто така, доколку сами успешно го стартувавме моторот, остануваат неколку прашања: дали точно се полни акумулаторот, дали батеријата е исправна за понатамошно возење, дали постои можност за оштетување на алтернаторот со дополнително возење поради неисправна батерија и одреден број на слични проблеми.

Ако користиме исклучиво кабли за стартување без опрема за тестирање и дијагностички уреди, не можеме да ја анализираме причината за проблемот по палењето на моторот, и таму обично завршува приказната, а работниците на помош на патот го дијагностицираат проблемот и по палењето на моторот , проценуваат што не е во ред и дали е можно да продолжи да се вози со возилото.

Кабелски врски:

1. Потребно е да имате задоволително возило кое ќе пружи помош со инсталиран акумулатор еднаков или поголем (Ah) од празен акумулатор на кој ќе му помогнеме. Идеално, би имале пренослив стартер за оваа операција.

2. Потребно е да има доволно долги кабли за стартување со изолирани штипки, со задоволителен пресек на спроводникот и висококвалитетни клипови за соодветната област на примена, бидејќи каблите за бензински мотори обично не се корисни за палење на дизел мотори. Тоа е речиси двојно помал проток на струја отколку што е потребно за дизел мотор, така што тие се исто така различни во продажба.

3. Редок случај е батеријата да експлодира, но можноста е отворена, така што очилата за сонце ќе ни бидат добро за заштита на вашите очи доколку немаме целосно соодветни очила. Заштитата за раце се претпочита со ракавици, што се должи на можноста за експлозија на батеријата, што се должи на слаби кабли или лоши приклучоци – честопати штипките и проводниците може да се загреат многу поради лошата спроводливост, а со тоа, при допирање на кабелот, можно сериозно да се изгори кожата.

4. Потребно е да се користат упатствата на возилото. Во упатството за секое возило графички ќе бидат прикажани точките за поврзување на клиповите плус и минус на кабелот, најчесто тоа се позициите во моторниот простор на возилото, освен ако поинаку не е опишано во упатствата за возилото.

5. Кога ќе ги поставиме точките за поврзување, потребно е возилото што помага во напојувањето и приклучоците што е можно поблиску до соседните точки за да можат каблите да ги поврзат двете возила во должина.

6. Пред да го приклучите кабелот, потребно е да ги извадите клучевите од едното и од другото возило од возилото и да ја затворите вратата и да почекате до пет минути возилата да бидат во состојба на мирување (струја).

7. По правило, за првото поврзување на клипот на кабелот за стартување, се избира црвен кабел и се поврзува со возилото кое ќе биде извор на енергија, а точната позиција на плус врската на возилото се наоѓа според сликовната слика. инструкции од возилото. Најчесто тоа е самиот конектор на плус пол на батеријата.

8. Другиот крај од спојката на црвениот кабел го водиме до возилото на кое му помагаме и според истите критериуми ја наоѓаме плус точката за поврзување на возилото според упатствата од тоа возило, а најчесто тоа е полот плус на празната батерија, и ја правиме втората врска.

9. Вториот црн кабел го користиме за поврзување на минусните точки за поврзување помеѓу двете возила, потоа третата врска ја поврзуваме според упатствата од возилото, а најчесто тоа е минусниот пол на акумулаторот на возилото кој помага за изворот на енергија , но не мора да биде – затоа треба само да ги следите упатствата возила.

10. Конечно, четвртата врска на другиот крај на црниот кабел се прави според упатствата на возилото, а најчесто тоа е металното куќиште на моторот или менувачот што не е обоено и нема мал површински пресек на метал. , но и користете според упатствата на возилото.

11. По поврзувањето на каблите, далечински го заклучуваме и отклучуваме возилото на кое му била потребна помош и седнуваме и се обидуваме да го запалиме моторот. Ако моторот ротира редовно со електричниот стартер, а моторот не пали, тој старт не треба да трае повеќе од 15 секунди, за да не се испразни батеријата од помошникот и да не се прегрее електриката. возачот затоа што некој друг проблем е очигледно присутен.

12. Доколку возилото редовно стартуваше, потребно е да ги оставите каблите сè уште приклучени и да го запалите моторот на возилото што пружило помош и да ги оставите да работат заедно до 10 минути со приклучените кабли.

13. По потребата за исклучување на каблите, се препорачува да ги исклучите двата мотори и да го извадите клучот за палење од возилото и да почекате неколку минути и потоа да ги исклучите каблите во обратен редослед на поврзување.

Сива зона

1. Доколку нема успех со започнување на ел. стартер или бројот на вртежи на електричниот мотор е премногу мал. стартер, ајде да ги провериме приклучоците на кабелот, дали контактите со клиповите за кабли се добро воспоставени. Доколку нема помош, треба да се откажат од понатамошни активности.

2. Ако немаме излез од ситуацијата, често е едно од лошите решенија, кои ќе го подобрат ефектот на стартување, да го стартуваме возилото што е извор на енергија со поврзани кабли и да ги подигнеме вртежите на моторот до 2000 вртежи во минута и да го наполниме. батеријата 10 минути. Проблемот во оваа акција е што не знаеме зошто другата страна не успеала да го запали моторот со приклучени кабли и ризикуваме да ја оштетиме електричната и електрониката на работното возило, ако од друга страна проблемот е со батеријата или неисправен ел. иницијатор. Тогаш може да дојде до сериозно оштетување на возилото доколку некому помогнеме со споменатите дефекти. Единственото нешто што може да не спаси од сериозни оштетувања во тој момент се всушност тенки и лоши кабли кои ќе се прегреат и ќе спречат поголемо оштетување на возилото кое е извор на струја.

3. Една од најлошите комбинации за да се запали моторот е да се полни акумулаторот 10 минути додека работи возилото, што е извор на енергија за друго возило, а потоа да се зголеми брзината на моторот и да се запали моторот на другото возило со празна батерија. Сето ова се случува поради слабо спроводливи кабли или постоечки дефекти на друго возило и често резултира со сериозни дефекти на возилото што „дава струја“, а возилото на кое му помогнавме успева да тргне и продолжува да вози.

4. По успешно палење на моторот, една од поопасните дејства е да ги исклучите каблите за стартување додека работи моторот. Со прекинување на колото, поради разликата во напонските потенцијали помеѓу двете батерии и двата алтернатори во работа, може да предизвикаме краток скок на висок напон, што може да биде штетно за електрониката на возилото. Всушност, тоа е неприфатливо дејство, како исклучување на домашниот компјутер од напојувањето за време на работата без претходно да го ставите во мирување.

Следете го 4NEWS.mk на друштвените мрежи Facebook | Twitter | Instagram, како и преку нашиот Viber чет.

ПРИКАЖИ ПОВЕЌЕ ВЕСТИ

spot_img

Најважното