Американските стартапи за електрични возила се движат кон поевтини модели, забавувајќи ги плановите за зголемување на производството и отпуштајќи работници за да се справат со падот на побарувачката поради високите трошоци за задолжување и скапите поправки на возилата, објави Ројтерс.
Tesla Inc. ги предупреди добавувачите дека сака да започне со производство на нов поевтин производ на масовниот пазар во средината на 2025 година, бидејќи компанијата сака да се натпреварува со поевтините понуди од Кина.
Еве како стартапите за електрични автомобили се обидуваат да се справат со слабата побарувачка:
Rivian Automotive
Во четвртокот, Rivian го претстави својот помал, поевтин електричен SUV и кросовер R3, со планови да започне со производство на R2 во својата фабрика во САД за да ги забрза испораките во првата половина на 2026 година.
Овој потег следи по предупредувањето од компанијата, која рече дека планира да го запре производството со недели оваа година за да ги обнови своите фабрики и да ги намали трошоците.
Ривиан очекува да произведе 57.000 возила во 2024 година, што е далеку под прогнозите за 81.700 единици. Тоа е исто така далеку под очекуваните 1,8 милиони возила на Tesla испорачани во 2023 година.
Откако минатата година одби да ги намали цените на своите возила, во февруари Rivian воведе пониски опции за своите постоечки автомобили кои се поевтини за 3.100 долари.
Стартапот се фокусира на намалување на согорувањето на готовина преку ревидирање на договорите за набавка и градење на некои компоненти во куќата. Ривиан го заврши четвртиот квартал од 2023 година со 9,37 милијарди долари во готовина, вклучително и краткорочни инвестиции.
Луцидна група
Луцид, кој е поддржан од суверениот богат фонд на Саудиска Арабија PIF – кој поседува повеќе од 60% од компанијата – исто така предвиде годишно производство што беше значително под прогнозите бидејќи се обидува да ги контролира трошоците.
Компанијата ги пропушти очекувањата за приходите на аналитичарите шест квартали по ред. Ја намали цената на Lucid Air Pure на 69.900 долари и вклучува две години бесплатно планирано одржување и додаток за полнење како поттик.
Во ноември, Lucid го претстави својот теренец Gravity, кој ќе започне со цена од помалку од 80.000 долари и се очекува да започне да се произведува подоцна оваа година.
Компанијата соопшти дека има за цел да започне со производство на автомобил со средна големина со пониска цена кон крајот на 2026 година за да се натпреварува со автомобилите Model 3 и Model Y на Tesla.
Луцид го заврши четвртиот квартал од 2023 година со 1,369 милијарди долари во готовина.
Фискер
Startup Fisker предупреди за безбедноста на своите операции претходно овој месец и рече дека ќе отпушти 15 отсто од својот персонал и ќе ги запре инвестициите во идни проекти додека не обезбеди партнерство со воспоставен производител.
Ројтерс објави дека Nissan е во напредни разговори за инвестирање во Fisker во договор што би можел да му овозможи на јапонскиот производител пристап до електричен пикап, а исто така да му даде финансиски спас на загрозениот стартап.
Побарувачката за водечкиот електричен SUV на Fisker’s Ocean останува слаба. И покрај тоа што произведе повеќе од 10.000 автомобили во 2023 година, компанијата испорача само околу 4.700 од нив.
Фискер ја заврши 2023 година со готовина и парични еквиваленти од 325,5 милиони долари, што е намалување од 527,4 милиони долари на 30 септември.
Николас
Компанијата се движи кон големи платформи на водород, откако во август се запалија некои од нејзините камиони со батерии со електрична енергија и предизвикаа отповикување.
Никола очекува приходи од продажба на камиони до 170 милиони долари за 2024 година, со цел да продаде 450 оваа година, вклучително и возила со водородни горивни ќелии.
Нејзиното готовинско салдо изнесуваше 464,7 милиони долари на крајот на декември, при што компанијата рече дека има „највисоко неограничено салдо на готовина“ од четвртиот квартал на 2021 година.