На телеграмскиот канал Voeni osvedomitelj (Voennyi Osvedomitel, воен свиркач), кој го следат над 620.000 корисници, се појавија фотографии од поранешните македонски борбени хеликоптери Ми-24 во украинските вооружени сили, што претставува прва документирана потврда дека овие хеликоптери се испорачани и дека најверојатно биле ремонтирани и воведени во оперативна употреба, барем некои примероци.
Македонски Ми-24 забележан во арсеналот на Украина. Претходно беше најавено дека Северна Македонија ќе им предаде 12 хеликоптери Ми-24 на вооружените сили на Украина, кои ги набави во Украина во 2001 година“, во описот на фотографијата се прикажани двајца маскирани припадници на украинските вооружени сили со беспилотно летало. пред Ми-24. Може да се заклучи дека се работи за поранешен северномакедонски авион, по карактеристичната боја што ја добија овие хеликоптери по ремонтот.
Владата на Северна Македонија донесе одлука во првата половина на 2023 година да донира 12 борбени хеликоптери Ми-24 на Украина, попопуларните „летечки тенкови“.
Министерката за одбрана Славјанка Петровска тогаш изјави дека хеликоптерите се произведени во 1984 година, а купени од Украина во 2001 година, „но повеќето од нив останале без ресурси пред осум години, односно не се користат поради недостаток на резервни делови“.
„Некои од нив се модернизирани, поточно две, но таа модернизација беше прилагодена на тогашните услови и апсолутно не одговара на моменталните потреби, дури и да сакаме да зборуваме за развој на технологии“, смета северномакедонскиот министер. , додавајќи дека „донацијата на хеликоптерот МИ-24 нема да ја поткопа безбедноста на земјата и дека хеликоптерската борбена единица што ќе и биде подарена на Украина повеќе не е дел од армиската формација“.
Северна Македонија и донираше на Украина четири јуришни авиони Сухој Су-25 и тенкови Т-72.
Вкупно дванаесет хеликоптери Ми-24, набавени од Украина, поминаа низ македонското воздухопловство – денеска Воздухопловното крило. Постојат десет варијанти Ми-24В (НАТО ознака Хинд-Е) и две Ми-24К (Хинд-Г), специјални варијанти наменети првенствено за извидување и корекција на пожар.
Во 2001 година, кога Македонија беше соочена со бунт на вооружени формации на етнички Албанци, се бараше брзо решение за набавка на борбена опрема што Македонија ја немаше и беше пронајдена во Украина како единствена земја подготвена да обезбеди хеликоптери и потребната логистика во краток временски период. Дел од хеликоптерот прелетал од украинскиот контингент на КФОР од аеродромот кај Приштина каде што биле стационирани.
Шест хеликоптери Ми-24В се значително модернизирани од израелската Елбит системи. Другата половина од флотата Ми-24 не лета речиси две децении, па можноста да се врати во оперативна употреба е многу сомнителна, но во секој случај тие можат да бидат потенцијален извор на резервни делови.
А порталот Defence Express (https://defence-ua.com/) наведува дека „се чини дека вооружените сили на Украина ги користеле хеликоптерите Ми-24 добиени од Северна Македонија на следниов начин: два хеликоптери веднаш биле ставени во функција. употреба, неколку реконструирани со користење на резервни делови, додека останатите се резервирани за дополнителни делови“.
Хеликоптерот Ми-24, познат на Запад по името на НАТО Хинд, е советски јуришен хеликоптер кој стапил во служба на почетокот на 1970-тите. Тој е дизајниран како уникатна комбинација на борбен и транспортен хеликоптер (оттука и името јуришен хеликоптер), способен да носи до осум војници со моќно оружје. Тој е вооружен со митралези, наведувани ракети и ненаведувани проектили, што го прави многу релевантна борбена платформа на бојното поле.
Ми-24 има оклоп што обезбедува заштита на екипажот и виталните делови на авионот, номинално од удари на малото оружје калибар до 12,7 мм од сите агли, а благодарение на моќните мотори може да лета со брзина до 335 km/h.
Се користи во многу конфликти низ светот, каде што ја докажа својата издржливост и ефикасност. Иако технолошки супериорен во однос на помодерните хеликоптери, Ми-24 сепак е нешто што противничките трупи или оклопните единици не сакаат да го видат пред себе.
Пред пет години Србија набави четири нови хеликоптери Ми-35М, што е помодерна и посовремена верзија на Ми-24. Беа набавени и 11 половни Ми-24П (извозна ознака Ми-35П) од Кипар. Шест хеликоптери беа ремонтирани и минатата година беа ставени во оперативна употреба од страна на RViPVO во 714-та противоклопна ескадрила „Сенке“ на аеродромот Лаѓевци кај Краљево.