Партиски активисти возеле службени коли на „Паркови и зеленило“?

Владината Служба за општи и заеднички работи (СОЗР) се соочува со сериозна пријава за класична злоупотреба на државни ресурси во партиски цели. Според информациите објавени од ТВ Телма, во предизборниот период за локалните избори во Општина Шуто Оризари, четири службени возила биле користени за партиска логистика.

Скандалот добива на тежина со наводите дека возилата, кои се во сопственост на Јавното претпријатие „Паркови и зеленило“ – Скопје, не биле управувани од вработени во претпријатието, туку од непознати лица, и тоа за потребите на отворање на партиски штаб.

Институционален молк на Град Скопје

Од СОЗР потврдија дека ваквата пријава стигнала до нив и дека веднаш реагирале барајќи одговори од надлежните градски институции. Сепак, до денес, повратен одговор нема.

„Станува збор за пријава која е пристигната до Службата за општи и заеднички работи, препратена на 02.10.2025 г. до институциите на следните адреси: info@parkovi.com.mk, kabinet@skopje.gov.mk и gradonacalnik@skopje.gov.mk, за да се добие официјален одговор. Но, до овој момент СОЗР нема добиено повратен одговор“, велат од Владата.

Антикорупциска без епилог

Слабата контрола врз државниот возен парк се рефлектира и во работата на Државната комисија за спречување на корупција (ДКСК). За овој предизборен циклус, до Антикорупциска пристигнала само една пријава за злоупотреба на возила.

Статистиката е поразителна и кога се гледа наназад – истата бројка (една пријава) била регистрирана и за време на минатогодишните парламентарни и претседателски избори, која на крајот била отфрлена бидејќи комисијата оценила дека „нема елементи за постапување“.

Хаос со регистарските таблички: Каде се 1.500 возила?

Иако рокот за обележување на службените возила со препознатливи таблички во боја (црвена позадина со жолти букви) истече кон средината на септември, процесот е далеку од завршен, а институциите се „губат во преводот“ со бројките.

Постои огромна дискрепанца во евиденцијата:

  • Влада (СОЗР): Тврдат дека досега се обележани 3.000 возила.
  • МВР: Според нивната евиденција, само нешто повеќе од 1.500 возила ги имаат новите таблички.

Оваа разлика од 1.500 возила отвора сомнеж за тоа колку државата реално има увид во својот возен парк и дали некој намерно го избегнува обележувањето за да продолжи со злоупотребите.

Дали „Безбеден град“ ќе ги лови службените прекршоци?

Останува отворено и прашањето како новиот систем на камери „Безбеден град“ (Safe City) ќе ги третира службените возила со посебни таблички и кој ќе ги плаќа казните.

Од Министерството за внатрешни работи појаснуваат дека одговорноста ќе паѓа на институцијата да докаже кој бил зад воланот.

„За возилата во институционална сопственост потребно е да издадат патен налог кој ќе служи како доказ кое лице во моментот на сторување на прекршокот го управувало возилото“, велат од МВР.

Ова значи дека без уредни патни налози – како што е наводниот случај со „Паркови и зеленило“ во Шуто Оризари – утврдувањето на личната одговорност станува речиси невозможно.