Грешат ли сите оние кои мислат дека електричните автомобили ќе ја спасат животната средина?
Старите автомобили имаат лоша репутација како големи потрошувачи, што значително го поттикнува глобалното затоплување. Меѓутоа, една нова студија која доаѓа од Јапонија сугерира поинаку, покажувајќи дека е подобро околината да го задржи вашиот стар автомобил отколку да купите нов електричен автомобил. Во овој случај, помалку CO2 ќе се испушти во животната средина.
Експертскиот тим од Универзитетот Кјушу истакнува дека повеќето дискусии се засноваат на податоци за потрошувачката на енергија и емисиите на CO2 во работењето. Несомнено е дека струјата и водородот се почисти извори на енергија, но потребно е да се потроши многу енергија за производство на такви возила. Резултатите покажуваат дека задржувањето на постојните штедливи автомобили на патиштата што е можно подолго ќе има многу поголемо влијание врз намалувањето на емисиите на CO2 отколку забрзување на глобалната транзиција кон зелени технологии.
“Колку побрзо го менувате автомобилот, толку повеќе CO2 испуштате. Нема разлика ниту кај електричните автомобили, бидејќи како што се зголемува побарувачката, така се зголемуваат и емисиите од производството”, објаснува професорот Шигеми Кагава.
Животот на автомобилот е премногу краток
Во Јапонија, производството и замената на автомобили е неверојатно брз процес. Просечниот животен век на возилото, од производство до депонирање, е само 13 години. Дополнително, купувачот на нов автомобил го вози во просек седум години, а потоа повторно го менува автомобилот, покажуваат резултатите од студијата.
Јаглеродниот отпечаток на автомобилот оди многу подалеку од горивото што го користи. За да се произведе автомобил на алтернативно гориво кое има за цел да ги намали емисиите на CO2, треба да имате железо, завртки и навртки за градежништво, монтажни постројки и контејнерски бродови. врските во Синџирот на снабдување произведува CO2“, објаснува професорот Кагава.
Во Јапонија автомобилите се одговорни за околу 9% од вкупните емисии, од кои 40% отпаѓа на согорувањето на бензинот во новите автомобили, а дури 24% доаѓа од производствениот процес. „Нашата хипотеза е дека малку подолго возење на постоечки автомобил придвижуван од мотор со внатрешно согорување за време на транзицијата кон зелени возила е одржлива стратегија што ќе и помогне на животната средина“, заклучува Кагава.
Студијата опфати користени возила произведени од 1990 до 2016 година, а врз основа на тоа е создаден алгоритам за влијанието на „замена на автомобил“ врз националниот јаглероден отпечаток. Според неа, излегува дека доколку сегашниот сопственик го задржи автомобилот 10% подолго, тоа би значело намалување на емисијата на CO2 за цели 30,7 милиони тони. Се разбира, истото важи и ако новите сопственици на автомобили би ги возеле своите автомобили подолго.
Како заклучок, „можеме да ги намалиме емисиите на CO2 со возење на постојните возила што ги користиме подолго. Покрај тоа, колку автомобилот е поекономичен, толку е подобар ефектот“, вели Кагава.