Нов скок на цените на новите автомобили ширум светот. Производителите користат суптилни начини за нивно зголемување. Ова го покажуваат податоците од новото истражување на пазарот на автомобили во Европа.
Лоши вести за купувачите на нови автомобили во Европа
Секој што планира да купи нов автомобил во тековниот период на економска несигурност треба да се подготви за неочекувани трошоци, предвидуваат авторите на студијата предводена од германскиот автомобилски експерт Фердинанд Дуденхофер.
Доста потенцијални купувачи се информирани дека треба да бидат подготвени да платат повеќе за новите автомобили што имаат намера да ги купат, пишува ДПА.
„Fiat“ (Fiat) и BMW (BMW), на пример, ја прекинаа продажбата на евтините основни варијанти на нивните популарни модели“, открива Дуденхофер.
„Најпродаваниот модел на „Mercedes-Benz“ (Mercedes-Benz) – SUV GLS, во меѓувреме поскапе за 10 проценти“, додава автомобилскиот експерт.
Во исто време, европските производители на автомобили го отстрануваат секој можен попуст од кој купувачите на нови автомобили би можеле да имаат корист кога купуваат преку Интернет. Зголемени се и цените што ги плаќаат корисниците на нови изнајмени автомобили.
Многу автомобилски компании вложуваат повеќе ресурси во производството на луксузни автомобили, бидејќи профитните маржи при нивната продажба се повисоки во споредба со оние на компактните модели.
За време на кризата во снабдувањето со електронски чипови, голем број компании одлучија да стават повеќе од ограничените количества компоненти на располагање во производството на луксузни автомобили бидејќи „добро заработуваат“, забележа ДПА.
„Во моментов, производителите сè уште можат да ги исполнат многуте нарачки за помали и поевтини автомобили што ги добија. Но, оваа слика наскоро ќе се промени доколку, покрај поскапувањето на автомобилите, пораснат и каматните стапки на кредитите, а со нив и ризикот на зголемување на неуслужените потрошувачки кредити“, според експертот Фердинанд Дуденхофер.
Во многу европски земји е забележано значително зголемување на цената на новите автомобили со мотори со внатрешно согорување, пишува motor1.com.
Во Германија, Италија, Франција, Холандија, Италија, Обединетото Кралство и Норвешка, просечната цена на нов автомобил со мотор со внатрешно согорување во 2015 година беше 35.500 евра. Годинава, според податоците до јуни, просечната малопродажна цена на овие автомобили достигна 44.101 евро.
Уште поскапо е да се купи нов електричен автомобил. Генерално, просечната цена на новите електрични модели во Европа е 55.821 евро.
Колку чинат новите автомобили во САД?
Ситуацијата на пазарот на нови автомобили е премногу комплицирана, особено во Европа и САД, забележува motor1.com.
Студијата на автомобилската консултантска компанија Jato Dynamics покажа дека просечната малопродажна цена на новите автомобили со мотори со внатрешно согорување скокнала за 14 отсто во САД помеѓу 2015 и 2022 година, без да се земат предвид попустите, промоциите и владините субвенции.
Порасна од 39.143 долари во 2015 година на 44.641 долари (43.852 евра) оваа година. Тоа е зголемување од над 5.000 долари за само 7 години.
Електричните автомобили се уште поскапи во САД. Нивната просечна цена е 63.864 долари (62.736 евра).
Поради поскапувањето на новите автомобили и пикап камионите, некои од нивните сопственици зад Океан се се повеќе во долгови, информира Ројтерс. Просечниот заем за набавка на ново моторно возило во САД достигна рекордни 40.290 долари (39.578 евра) во вториот квартал од годинава, објави минатата недела компанијата за анализи и податоци од областа на кредитирањето Experian (Experian). . Просечната месечна исплата на заем за купување на нов автомобил се зголеми во вториот квартал од оваа година за речиси 15 отсто на годишно ниво на 667 долари, според најновиот извештај на Experian за финансирање на американскиот автомобилски пазар.
Како повисоките цени влијаат на продажбата на нови автомобили?
Продажбата на нови автомобили во ЕУ падна за 14 отсто во првата половина на 2022 година во споредба со истиот период во 2021 година, објави во јули Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA), цитирана од Франс прес. Околу 4,6 милиони нови возила беа продадени во првите шест месеци од оваа година, при што главните пазари забележаа двоцифрен пад, најмногу поради континуираниот недостиг на микрочипови.
Најизразено намалување има во Италија – 22,7 отсто, потоа Франција – 16,3 отсто, Германија – 11 отсто и Шпанија – 10,7 отсто. Сличен е падот и на британскиот автомобилски пазар – 11,9 отсто.
Сепак, продажбата во Бугарија е зголемена за 13,3 отсто во однос на истиот период минатата година, покажуваат податоците на ACEA. Помеѓу јануари и јуни, во Бугарија се регистрирани 14.639 нови автомобили, во споредба со 12.926 во првите 6 месеци од 2021 година. Податоците само за јуни, сепак, покажуваат намалување на продажбата на нови автомобили во Бугарија за 1,2 отсто во споредба со истиот месец минатата година. година.
Бугарија е на последно место меѓу земјите на ЕУ во однос на бројот на продадени нови автомобили по глава на жител во 2021 година, покажуваат податоците на ACEA. На 1.000 луѓе од населението лани се купени 4 нови автомобили.