Вучиќ ја отвори брзата железница Нови Сад-Суботица – возовите ќе возат со брзина до 200 км/ч

Српскиот претседател Александар Вучиќ денес ја отвори брзата железница Нови Сад-Суботица без претходна најава за железничката инфраструктура која беше во фокусот на вниманието на српската јавност поради уривањето на настрешницата на железничката станица во Нови Сад на 1 ноември 2024 година, кога загинаа 16 лица.

Вучиќ објави дека железницата долга 108 километри ќе биде отворена за товарен сообраќај од вечерва, а за патнички сообраќај од среда, и дека патувањето со брзина до 200 км/ч ќе трае еден час и 10 минути. Изградбата на железницата, која е заеднички проект на Србија, Унгарија и Кина, започна кон крајот на 2017 година, а делницата од Белград до Нови Сад беше отворена во март 2022 година, објави агенцијата Бета.

Се очекува Унгарија да го заврши својот дел од брзата железница за два месеци, а потоа ќе биде овозможен товарен сообраќај од Белград до Будимпешта, а патнички сообраќај кон крајот на февруари или почетокот на март.

Делницата требаше да биде отворена кон крајот на минатата година

Изведувач беше кинескиот конзорциум China Railway International и China Communications Construction Company – CRCC, со учество на повеќе од 200 подизведувачи и добавувачи од Србија и Европската Унија, додава агенцијата.

Новисадскиот портал 021.rs наведува дека немало официјални најави дека железницата ќе биде пуштена во употреба, и дека кинескиот амбасадор во Србија, српскиот министер за градежништво и транспорт, заменик-претседателот на унгарското Министерство за транспорт и градежништво и „одбрани медиуми“ биле во возот со претседателот на Србија.

Оваа делница требаше да биде отворена во ноември 2023 година, потсетува медиумот, додавајќи дека по трагичниот пад на крошната на железничката станица во Нови Сад, таа беше одложена, а следеа бројни инспекции.

Голем протест се очекува на 1 ноември

На 12 септември, Радио Слободна Европа (RFE) го објави „Извештајот од инспекцијата на Одделот за инспекција на Министерството за градежништво, транспорт и инфраструктура“, во кој се наведува дека пет станици на делницата Суботица-Нови Сад се прогласени за небезбедни бидејќи биле реконструирани без градежни дозволи и статички пресметки.

Паѓањето на настрешница во Нови Сад и смртта на 16 лица доведоа до чести масовни антивладини граѓански протести, на кои им се придружија и студенти кои ги блокираа колеџите.

Незадоволните граѓани, студенти и средношколци бараат казнување на одговорните во српската влада и распишување избори во Србија. Голем протестен митинг во Нови Сад се најавува за 1 ноември, кога ќе се одбележи годишнината од трагедијата.