Затвораат една смена! Форд го намалува производството на електрични автомобили во Германија: Околу 1.000 работни места се во опасност

Форд го намалува производството во својот центар за електрични возила во Келн за една смена и планира да намали до 1.000 дополнителни работни места.

Одлуката се донесува поради пониските очекувања за продажба на електрични возила во Европа. Преминувањето кон работа во една смена е планирано за јануари 2026 година, според Ројтерс, АП и ДПА.

Дополнителните намалувања следат по програма што започна во 2024 година, која предвидува намалување на вкупно 2.900 работни места во германската група на Форд до крајот на 2027 година. Во Келн, бројот на вработени би се намалил на околу 7.600 откако ќе бидат спроведени сите мерки. Кон крајот на 2010-тите, таму работеле околу 20.000 луѓе, според синдикатот IG Metall.

Не се исклучуваат отпуштања

Форд првенствено се потпира на доброволни заминувања. На вработените им се нудат пакети за отпремнина и предвремено пензионирање. Компанијата вели:

„Свесни сме за последиците за нашите вработени и се обидуваме да им обезбедиме максимална поддршка.“

Сепак, доколку не се регистрира доволен број волонтери, менаџментот не исклучува отпуштања од деловни причини.

Условите за отпремнина и предвремено пензионирање беа прецизирани ова лето во договорите меѓу Форд и ИГ Метал. Целта е општествено прифатливо намалување на бројот на вработени. Преговорите и одлуките се резултат на протестите и првиот штрајк во историјата на фабриката на Форд во Келн.

Слаба побарувачка за електрични возила

Форд го објаснува потегот со побарувачката за електрични автомобили, која е значително под претходните индустриски прогнози. Моделите Explorer и Capri, кои се произведуваат во Келн, доаѓаат во ценовен сегмент кој во моментов не привлекува голем интерес од купувачите. Во исто време, државните субвенции се укинати.

Во Германија, електричните возила на батерии учествуваа со 18 проценти од сите нови регистрации на автомобили досега оваа година. Иако бројките се зголемуваат, тие не ги достигнуваат прогнозите од претходните години.

Форд Европа во проблеми

Од јануари до август, според Федералната канцеларија за моторни возила (KBA), регистрирани се околу 74.000 возила на Форд, од кои околу 20.000 биле електрични. Пазарниот удел на брендот се зголемил на 4,5 проценти.

Не е прецизирано колку од овие бројки се однесуваат на електричните модели од Келн. Форд постојано го прилагодува оптоварувањето на погонскиот склоп според нарачката и сега трајно преминува на работа во една смена, објавува Auto motor und sport.

Инвестиции и промени во производствената структура

Фабриката во Келн е модернизирана во последниве години со инвестиција од околу две милијарди евра за производство на електрични возила. Но, работењето во една смена во фабрика изградена за поголем капацитет ја намалува ефикасноста и профитабилноста, поради што Форд воведува дополнителни структурни намалувања.

Според експертите од индустријата, ситуацијата е критична. Автомобилскиот економист Стефан Брацел изјави дека Форд ја пропуштил целта со модели за европскиот пазар и дека итно треба да се понудат попристапни опции.

Следни чекори и неизвесност

Преминот кон работење во една смена е најавен за јануари 2026 година, а програмите за доброволно отпуштање треба да бидат во сила дотогаш. Точниот број на дополнителни намалувања на работни места сè уште не е утврден – тој ќе биде дефиниран во договор со претставниците на вработените.

Форд нагласува дека постојано ги следи нарачките и обемот на производство и дека ќе го прилагоди планирањето на работната сила на побарувачката на пазарот.

Читај и ова:

Следете го 4NEWS.mk на друштвените мрежи Facebook | Twitter | Instagram, како и преку нашиот Viber чет.