Бројни производители на автомобили го прекинаа производството во руските погони, но и извозот на рускиот пазар. Но, се чини дека не сите.
Магазинот Carscoops испрати барање до Hyundai и Kiu да ја коментираат моменталната ситуација и одлуката на голем број компании да го прекинат производството и извозот во Русија.
Портпаролот на Киа реагираше со оваа изјава:
„Киа е многу загрижена за ситуацијата во Украина. Нашата компанија е фокусирана на обезбедување безбедност за своите вработени во погодените области. Наш приоритет е благосостојбата на луѓето и ќе продолжиме да ги следиме потенцијалните нарушувања во нашиот бизнис и затоа се справуваме со непредвидени ситуации“.
Повторно запрашани дали планираат да го запрат производството во Русија и извозот на рускиот пазар, двајцата портпароли одбија да коментираат. Сепак, Ројтерс објави дека погоните на корејскиот концерн во Русија нема да работат поради недостиг на делови, пишува Index.hr.
Најголемиот корејски производител инвестираше огромни пари на рускиот пазар во последните десет години. Повеќе од една деценија, фабриката HMMR (Hyundai Motor Manufacturing Rus) работи во близина на Санкт Петербург, кој го снабдува огромниот руски пазар со автомобили.
На рускиот пазар отпаѓаат 8% од продажбата на Kia и 5% од продажбата на Hyundai, според податоците за 2021 година. Со продадени 373.000 автомобили, тие имаа удел од дури 22,5% на рускиот пазар.
Во превод, корејскиот гигант минатата година продаде автомобили во вредност од 2,5 милијарди долари и делови за автомобили во вредност од 1,45 милијарди долари во Русија. А за работите да бидат уште покомплексни, руските погони произведуваат Kia Sportage и Hyundai Tucson и Hyundai Palisade. Капацитетот на руската фабрика е околу 230.000 автомобили, а дел од производството се извезувало во Европа и Северна Америка.
Покрај тоа, Hyundai купи една фабрика од General Motors со капацитет од 100.000 возила, која требаше да започне со работа оваа година.
Од друга страна, корејскиот гигант во голема мера се потпираше на Украина како снабдувач на ретки гасови како неон, криптон и ксенон, кои се инсталирани во ќелиите на батериите, но и во бројни други електрични компоненти. Киа има погони и во Украина каде што се произведува Рио.
Се уште не е прецизно дефинирано дали санкциите вклучуваат и во колкава мера извоз на автомобили, паметни телефони и слични производи за широка потрошувачка од Кореја, пишува Korea Times.
Се добива впечаток дека Корејците сè уште „пливаат“ меѓу блокадата и трговијата, а нивната позиција веројатно ќе се кристализира во разговорите со САД. Во секој случај, 2022 година сигурно нема да биде година за паметење по деловните резултати.