Ретка и импресивна глетка ги пречека посетителите на Меѓународниот аеродром Скопје утринава. Масивен транспортен авион од типот „Боинг 747-400“, управуван од американската авиокомпанија „Атлас ер“ (Atlas Air), успешно слета на пистата, пристигнувајќи директно од воената база Довер на источниот брег на Соединетите Американски Држави.
Иако деталите за товарот се класифицирани, од Министерството за одбрана за САКАМ ДА КАЖАМ официјално потврдија дека транспортот е реализиран за потребите на Армијата на Република Северна Македонија, што укажува на продолжување на интензивната воена соработка со стратешкиот партнер САД.
Присуството на прекуокеански широкотрупни авиони, како што е популарната „Кралица на небото“ (Боинг 747), е вистинска реткост за македонското небо.
Иако Меѓународниот аеродром Скопје инфраструктурно и според должината на пистата не е типично проектиран за редовен прием на најтешките „џамбо-џет“ летала (како Ербас А350, А330 или Боинг 787 и 747), ваквите операции се изводливи во вонредни околности.
Оваа година беа забележани неколку исклучоци:
- Туркиш Ерлајнс: За потребите на младинската Олимпијада во Скопје, летоска слетаа нивните прекуокеански „Ербас А330“.
- Етиопијан Ерлајнс: Реализираше вонреден лет од Париз со модерниот „Боинг 787 Дримлајнер“.
Сепак, четиримоторниот „Боинг 747“ е значително поголем и потежок од споменатите летала, што го прави денешното слетување уште поспецифично.
Авионот што денеска слета во Скопје има и симболично значење. „Атлас ер“, компанијата чиј авион ја изврши оваа мисија, е сопственик на последниот произведен примерок од овој легендарен модел.
Производството на „Боинг 747“ официјално запре во јануари 2023 година, кога последниот џамбо-џет ја напушти фабриката во државата Вашингтон.
Од своето деби во 1969 година, овој авион служеше како:
- Комерцијален лајнер: Способен да превезува речиси 500 патници.
- Претседателски авион: Познатиот „Air Force One“ на претседателот на САД.
- Транспортер на НАСА: Користен за пренесување на спејс-шатлови.
Денес, поради економичноста, овие четиримоторни џинови полека се повлекуваат пред поефикасните двомоторни авиони на „Ербас“ и „Боинг“, но остануваат незаменливи во карго-транспортот на долги дестинации.